۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۹۸۹۱۱
تحلیلگر مسائل بین الملل:

استعفای ظریف نشانه ناامیدی از روند مذاکرات ایران با اروپایی‌ها است

استعفای ظریف نشانه ناامیدی از روند مذاکرات ایران با اروپایی‌ها است
هانی زاده با اشاره به گمانه زنی ها درباره استعفای آقای ظریف، گفت: ظریف ار روند مذاکره ایران و اروپایی ها ناامید شده است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر رییس جمهور سوریه به ایران عنوان داشت: این سفر در شرایط خاص صورت گرفت چرا که سوریه در حال خروج از یک بحران نفس گیر ۸ ساله است و به نظر می‌آید اکنون سوریه نیازمند همکاری مشترک میان تهران و دمشق است.

تحلیلگر مسائل بین الملل اظهار داشت: بشار اسد برای تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک دو کشور، قدردانی از تلاش‌های صادقانه جمهوری اسلامی برای کمک به سوریه و برون رفت از بحران فعلی و تشکیل استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی به تهران سفر کرده است.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه به صراحت و صادقانه رهبر انقلاب از مقاومت بشار اسد در برابر توطئه‌های خارجی و کمک به محور مقاومت تقدیر کردند، گفت: روابط دو کشور در حال گسترش است و با این تلقی که عمق استراتژیک یکدیگر هستند فصل جدیدی از روابط را آغاز خواهند کرد.

هانی زاده با اشاره به اینکه بشار اسد از تجربه ایران برای بازسازی شهر‌های سوریه استفاده خواهد کرد، افزود: این سفر نه تنها از جنبه سیاسی بلکه از جنبه‌های امنیتی و نظامی در خور توجه است؛ زیرا در جریان دیدار تنها اشخاص معدودی از حضور بشار اسد خبر داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با گمانه زنی‌ها پیرامون استعفای وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: یکی از گمانه زنی‌ها آن است که استعفای وی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و چنین استعفایی برای فشار بر نهاد‌های مرتبط همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام است تا پروتوکل پالرمو و FATF تصویب شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: اگر استعفای آقای ظریف مورد موافقت قرار گیرد بدین معنا خواهد که وی از روند مذاکرات ایران و اروپایی‌ها ناامید شده است که با چنین استعفایی فصل جدیدی از سیاست خارجی در چارچوب ایران اسلامی آغاز می‌شود.

هانی زاده گفت: اگر ظریف مصر بر استعفا و رییس جمهور تأیید کند قطعا چنین استعفایی نشانه شکست برجام خواهد بود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات