۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۹۸۹۱۲
در قم.؛

مجلدات تازه مجموعه «گلشن ابرار» رونمایی شد

مجلدات تازه مجموعه «گلشن ابرار» رونمایی شد
تازه‌های نشر مجموعه «گلشن ابرار» با حضور آیت الله سبحانی و پژوهشگران این مجموعه در قم رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تازه‌های نشر مجموعه «گلشن ابرار» شامگاه دوشنبه با حضور آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان و با حضور دکتر قشقایی رییس پژوهشکده باقرالعلوم و مؤلفان پژوهشگران امجموعه گلشن ابرار در دفتر معظم له در شهر قم رونمایی شد.

حضرت آیت الله سبحانی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های علمای دینی در حفظ اسلام عنوان کرد: علمای اسلام بعد از پیامبر و اهل بیت (ع) قلم به دست گرفتند و به وسیله قلم و بیان اسلام را حفظ کرده اند، با وجود این که آثار بسیاری وجود دارد، اما هنوز علمای شیعه به خوبی در جهان شناخته نشده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شیعیان باید علمای خود را معرفی کنند تا همه بدانند که شیعه اسلام تحریف نشده است، شیعه علمایی داشته که از قلم افتاده یعنی نه تاریخ نوشته و نه در ذهن‌ها مانده است، در زمان علامه حلی ۴۰۰ مجتهد وجود داشته، اما نهایتا ۵۰ نفر را معرفی کرده اند و آثاری از دیگران نیست.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عبدالصمد جودتی مدیر گروه تدوین مجموعه گلشن ابرار، بیان کرد: مهمترین منبع مجموعه گلشن ابرار کتاب‌های رجالی و حدیثی حضرت ایت الله سبحانی هستند.

مدیر گروه تدوین مجموعه گلشن ابرار گفت: زندگی نامه ۲۵۰ تن از علمای و اندیشمندان شیعه از زن و مرد در این مجموعه به نگارش درآمده است که در ۱۷ جلد تدوین شده است

مدیر گروه تدوین مجموعه گلشن ابرار گفت: زندگی نامه‌های علمای اسلام در قالب جلد‌های ۱۸ تا ۳۲ گلشن ابرار تدوین شده که در سال‌آینده رونمایی خواهد شد.

در پایان این مراسم حضرت آیت الله سبحانی از برخی از مجلدات گلشن ابرار رونمایی کرد و به مولفان و پژوهشگران برتر این مجموعه هدایای به رسم یادبود داده شد. /۹۹۸/۲۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات