۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۹۸۹۴۷
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی:

حضرت زهرا الگویی بی نظیر در عالم است

حضرت زهرا  الگویی بی نظیر در عالم است
حجت الاسلام تقوی گفت: اگر زنان و دختران جامعه جهانی به دنبال الگویی برای اداره زندگی می گردند بهتر از حضرت زهرا(س) در کره خاکی وجود ندارد.

حجت الاسلام تقوی، رییس مرکز فقهی جوادالائمه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به سوره کوثر، گفت: سوره کوثر مژده و بشارتی بود برای همه کسانی که در مورد ادامه نهضت اسلام دچار تردید، شک و شبهه شده بودند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) با قدم نهادن به عرصه وجود همه شبهه ها را از جامعه اسلامی برطرف کرد، تصریح کرد: با قدم نهادن این بانوی بی بدیل و بی نظیر عالم هستی به این جهان، خداوند خیر کثیرش را بر همه بندگانش نازل کرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که نبود بصیرت کافی نسبت به قدرت و عظمت الهی موجب شک و تردید در خصوص ادامه نهضت اسلامی پیامبر(ص) شده بود، اظهار کرد: در چنین جامعه ای دشمن تبلیغات مسموم خودش را آغاز کرد مبنی بر این که اسلام نوپا بعد از ارتحال پیامبر(ص) رنگ و بوی خودش را از جامعه جهانی محو خواهد کرد به دلیل این که ایشان اولاد ذکور و کسی که بتواند بعد از رسول الله این نهضت را ادامه دهد، ندارد تا این قیام و انقلاب را به ثمر برساند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی افزود: خداوند برای این که این شک و دودلی را از جامعه برطرف کند سوره کوثر را بر پیامبر(ص) نازل و به پیامبر(ص) خطاب شد: «یا رسول الله آن ها که شما را به خاطر نداشتن فرزند پسر مورد نکوهش قرار می دهند به آن ها گفته می شود که خود شما بلااثر و دچار مشکل هستید.»

وی با بیان این که خداوند کوثر یعنی خیر کثیر را به پیامبر(ص) عطا کرده است، ابراز کرد: خداوند به پیامبر می فرماید: «این خیر کثیر به ظهور و بروز اسلام قدرت شخصیت و عظمت خواهد بخشید همچنین شک و دودلی را برطرف خواهد کرد.»

حجت الاسلام تقوی افزود: این خیر کثیری که در قرآن به پیامبر(ص) وعده داده شد هم خیر کثیر برای رسول الله بود هم خیر کثیر برای امت اسلامی در آغاز اسلام و هم برای تمام کسانی که در 14 قرن برخی اوقات دچار شک و تردید می شدند، بود.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه اظهار کرد: خداوند می فرماید: «بصیرت این سوره اختصاص به مسلمانان زمان پیامبر(ص) و حاضران در محضر ایشان ندارد بلکه این سوره 14 قرن بعد هم هدایتگر، بصیرت گر و نویدبخش جامعه جهانی خواهد بود.»

وی با بیان این که امامان، فرزندان این خیر کثیر هستند که در هر زمانی مشکلات جامعه جهانی را رفع کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری، امام خمینی، سید حسن نصرالله و شخصیت های بزرگی که شهادت و فداکاری را رقم زدند، آزادگی را ترسیم کردند، انسانیت را به جهانیان نشان دادند و نگاه جهانیان را به اسلام و جهانیان تغییر دادند از نسل و سلاله پاک و مقدس همین بانوی بزرگ عالم هستی و دردانه عالم هستی هستند.

حجت الاسلام تقوی حضرت زهرا(س) را الگویی بی نظیر در عالم عنوان کرد و افزود: اگر زنان و دختران جامعه جهانی و به ویژه جهان اسلام به دنبال الگویی برای اداره زندگی می گردند بهتر از حضرت زهرا(س) در کره خاکی وجود ندارد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) حرف اول را در جهان و جهانیان می زنند حضرت زهرا الگویی برای زنان در عظمت، خوب بودن، شخصیت، انیس و مونس همسر همچنین نمونه مادری بی نظیر است.

وی ادامه داد: اگر قرار است دختران جامعه پاکی، صداقت، انسانیت، شخصیت، عظمت، عزت نفس و بزرگ منشی را درس بگیرند، از سیره، سیر و سلوک حضرت زهرا(س) در عالم بهتر پیدا نمی کنند، شخصیتی که برای خودش، جامعه، فرزندان و اطرافیانش خیر بود و 14 قرن خیر برای جهان و جهانیان بوده اند./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات