۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۸۹۵۲

درگذشت مادر شهیدان مرادی کوشکی

درگذشت مادر شهیدان مرادی کوشکی
مادر شهیدان عباسعلی و ابوالفضل مرادی کوشکی، پس از تحمل سال‌ها بیماری در سن ۸۳ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه روز مادر و همزمان با ۶ اسفند ۱۳۹۷ مادر شهیدان عباسعلی و ابوالفضل مرادی کوشکی، پس از تحمل سال‌ها رنج بیماری در سن ۸۳ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
 
حاجیه خانم محرابی همسر مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین مرادی کوشکی در سال ۱۳۱۵ متولد و در دهه پنجاه شمسی از عراق به ایران مهاجرت کردند.
 
فرزندان شهید این مادر بزرگوار در عملیات‌های مختلف شرکت و در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب ع حضور داشتند. این دو شهید بزرگوار در بمباران هوایی پادگان انرژی اتمی دارخوین به فیض شهادت نایل شدند.
 
مراسم تشییع این مرحومه روز سه شنبه ساعت ۱۴.۳۰ از مسجد مصطفی خمینی خیابان هنرستان به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار می‌شود.
 
همچنین مراسم ختم شب اول این مادر شهید سه شنبه شب و مراسم سوم پنج شنبه شب در همان مسجد پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.
 
در کتاب راهیان علقمه، صفحه ۱۶۶ الی ۱۶۸ درباره این دو شهید آمده است: پدر و مادر صاحب فرزند نمی‌شدند. وقتی از همه جا ناامید شدند به ساحت مقدس آقا قمر بنی هاشم علیه السلام متوسل می‌شوند. در مدت کوتاهی خداوند دو فرزند پسر به این خانواده عطا می‌کند. آن‌ها به رسم قدردانی و تشکر از ساقی کربلا نام این فرزندان را به نام مولایشان ابوالفضل و عباسعلی نام گذاری می‌کنند. این دو برادر بار‌ها خبر داده بودند که ما هر دو با هم شهید خواهیم شد! حتی در روز‌های قبل شهادت از همه‌ی دوستان و فامیل حلالیت طلبیدند. سرانجام در بمباران مقر نیرو‌های علی بن ابی طالب علیه السلام به شهادت رسیدند. عجیب‌تر اینکه این دو عاشق راستین قمر بنی هاشم علیه السلام در شب چهارم شعبان، شب میلاد حضرت ابوالفضل علیه السلام به مهمانی مولای خود شتافتند. /۹۹۹/د101/س
ارسال نظرات