۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۹۸۹۵۶
کارشناس مسائل غرب آسیا:

سفر‌های بن سلمان در راستای افزایش فشار‌های اقتصادی به ایران است

سفر‌های بن سلمان در راستای افزایش فشار‌های اقتصادی به ایران است
سعیداوی گفت: بن سلمان به دنبال آن است تا کشور‌هایی که با ایران روابط و قرارداد‌های اقتصادی دارند را تحت فشار قرار داده و قرارداد‌ها را لغو کند.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سابقه ایستادگی جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار و نوکران منطقه‌ای عنوان داشت: در تمامی رویارویی ها، پیروزی از آن جبهه مقاومت است؛ از این رو جبهه استکبار به دنبال افزایش فشار‌های اقتصادی خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا سفر بن سلمان به پاکستان و عملیات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بن سلمان به دنبال آن است تا کشور‌هایی که با ایران روابط و قرارداد‌های اقتصادی دارند را تحت فشار قرار داده و با تطمیع، قرارداد‌های منعقد شده را لغو کند.

سعیداوی با بیان اینکه بن سلمان تا حدودی به خواسته‌های خود رسیده است، اظهار داشت: ۲۰ میلیارد دلار هدیه به پاکستان و بستن قرارداد ۲۰۰ میلیارد دلاری با هندوستان و دیگر قراردد‌های بسته شده با چین نشان از آن دارد که بن سلمان خواهان افزایش فشار‌ها بر ایران است.

وی ادامه داد: سفر بشار اسد به ایران از جمله اقدامات جبهه مقاومت است که به دور از تشریفات دیپلماسی صورت گرفت؛ حال آنکه در سفر‌های رسمی، وزارت امور خارجه به صورت رسمی ورود و کار‌های تشریفاتی را انجام می‌دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا، عدم حضور ظریف در دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب را یک اعتراض برشمرد و گفت: چه بسا به عنوان اعتراض به اینکه در قالب مقاومت، نمی‌خواهند مقاومت در چنین شکل و روشی ادامه یابد؛ زیرا چه بسا از دستگاه دیپلماسی ما خواسته می‌شود که محور مقاومت تقویت نشود و فشار آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بر دولتمردان بدین منظور است.

سعیداوی دست کشیدن از محور مقاومت را یک توهم دانست و افزود: نباید فکر کنیم که با دست کشیدن از محور مقاومت و روحیه مقاومت، فشار‌های اقتصادی کمتر می‌شود بلکه آمریکا به دنبال براندازی است و فرقی برایش ندارد که دستگاه سکاندار دولت به کدامین حزب تعلق دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا سفر بشار اسد را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت برشمرد و گفت: ما پیروز میدان نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها در عراق، سوریه و یمن هستیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات