۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۹۸۹۸۴
امام جمعه ارومیه:

اسلام شأن و جایگاه حقیقی بانوان را بیان کرده است

اسلام شأن و جایگاه حقیقی بانوان را بیان کرده است
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که اسلام جایگاه حقیقی بانوان را بیان کرده است، گفت: دین مبین اسلام ارزش و مقام والایی به بانوان عطا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی امروز در دیدار جمعی از بانوان شاغل در استانداری اظهار داشت: دین مبین اسلام ارزش و مقام والایی به بانوان داده است، چراکه در جامعه جاهلی عرب وقتی پدری خبر به دنیا آمدن فرزند دختری را به او می دادند غضبناک و از به دنیا آمدن فرزند دختر ناراحت می شد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین جامعه ای زن هیچ ارزشی نداشت و با عرض تاسف وقتی مردی از دنیا می رفت زن او را نیز جزء سهم الارث حساب می کردند اما با بعثت پیامبر تقوا ملاک برتری انسان شد، نه جنسیت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این‌که از نظر ارزش و مقام زن و مرد هیچ تفاوتی ندارند و تقوا تنها چیزی است که در نزد خداوند با ارزش است، تصریح کرد: ارزش زن به قدری در دین اسلام زیاد است که پیامبر وقتی حضرت فاطمه وارد می شدند از جای خود بر می خاست و دست حضرت فاطمه را می بوسیدند و جای خود را به ایشان می دادند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: دو مسأله در این مورد مطرح است؛ اول اینکه پیامبر اسلام می خواستند جایگاه حضرت فاطمه را به مردم نشان دهند و مهمتر اینکه می خواستند در آن جامعه جاهلی ارزش زنان را به مردم نشان دهند.

وی ادامه داد: در روایات آمده که فرزند پسر نعمت است و در روز قیامت از نعمات پرسیده خواهد شد اما دختر رحمت است و بنابه روایات هر کس چند دختر داشته باشد بهشت بر او واجب می شود. دین نگاه جانبدارانه به زنان دارد چرا که در تمامی آیات و روایات ارزش و احترام زنان بیش از مردان آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در دین ما ارزش و مقام برخی زنان به قدری زیاد است که افتخار آیت الله بهجت که افراد زیادی به بوسیدن دست ایشان افتخار می کردند این است که قبر او در کنار ضریح حضرت فاطمه معصومه باشد.

وی ادامه داد: یکی از معجزات الهی این است که مرد و زن را طوری خلق کرده که مرد دلباخته همسر خود می شود و مودت و رحمت بین زن و مرد به وجود می آید. متاسفانه ما رفتار بزرگان با همسران و دختران خود را در جامعه بازگو نکرده ایم. امام خمینی تا همسرشان سر سفره نمی نشستند و غذا نمی خوردند دست به غذا نمی زدند.

امام جمعه ارومیه با بیان این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زن در جامعه بیشتر شده چرا که در زمان طاغوت از زنان استفاده ابزاری و تبلیغاتی می شد، تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد صدا و سیما در تبلیغات تلویزیونی خود از زنان بیشتر استفاده می کند، صدا و سیما نباید در استفاده از زنان در تبلیغات تلویزیونی زیاده روی کند.

وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: شما خود مادر هستید و می دانید به دنیا آوردن و تربیت فرزند چه قدر سخت است از این رو نباید مادران خود را فراموش کنید و همیشه به آن ها احترام بگذارید. دعای پدر و مادر سرنوشت انسان را عوض می کند بنابراین برای کسب برکت و موفقیت باید رضایت پدر و مادر خود را جلب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: بزرگترین وظیفه شما تربیت خانواده ها است و براساس آیات و روایات در عالم هستی اشرف تر از انسان موجودی نیست و تربیت این چنین مخلوقی بر عهده شما زنان است. عهده دار بودن چنین مسؤولیتی ارزش بالای زنان را می رساند بنابراین از این وظیفه شانه خالی نکنید چرا که این وظیفه اصلی شماست و باید در کنار دیگر امور بیشتر به این مسأله بپردازید./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات