۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۹۸۹۹۳
حجت الاسلام سلیمی در صحن مجلس:

اعتبار اختصاصی به کالاهای اساسی ایجاد رانت کرد

اعتبار اختصاصی به کالاهای اساسی ایجاد رانت کرد
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی در کشور ایجاد رانت کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه هفتم اسفندماه سال ۹۷ در جریان بندی از لایحه بودجه سال ۹۸ در خصوص اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی و با تاکید بر حذف این بند، اظهار داشت: در ابتدا اینگونه بیان شده بود که دولت می‌خواهد با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تامین کالا‌های اساسی بپردازد تا قیمت کالا‌ها افزایش پیدا نکند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: باید پرسید چه نظارتی در اختصاص این ارز صورت گرفت؟ متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار عده‌ای معدود قرار گرفت و قیمت‌ها را بالا برد. برای مثال اگر نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری شده بود، نباید قیمت یک کیلو مرغ به ۱۵ هزار تومان می‌رسید.

وی تصریح کرد: متاسفانه شبکه توزیع ارز شکل نگرفته است. نزدیک به یک سال اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گذرد و هزاران میلیارد به عده‌ای خاص داده شده، اما تازه می‌خواهیم عناوین را شفاف کنیم.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان در پایان تاکید کرد: اگر پولی که برای ورود کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شده بود را به هر خانواده می‌دادیم، به هر کدام یک میلیون تومان می‌رسید. قطعا با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار نیز برای سال آینده اتفاقی رخ نخواهد داد. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات