۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۹۰۰۶
حداد عادل:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای رسیدن به تمدن اسلامی است

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای رسیدن به تمدن اسلامی است
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راه کشور برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در همایش ملی «انقلاب اسلامی کارآمدی، فرصت ها و چالش ها» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان کشور هستند.

وی با بیان این‌که از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان زبده ترین قشر کشور بوده و گره های کشور در طول این سال ها به دست آنان باز شده است، افزود: اگر امروز شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه های مختلف علمی و دستاوردهای بزرگ در عرصه خودکفایی هستیم، نشان از خلاقیت و دانش جوانان دارد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ساخت زیردریایی های پیشرفته، پرتاب ماهواره به فضا، ساخت سکوهای نفتی، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نشان از عزم و توان جوانان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: باید دانست که دشمنان تحمل دیدن چنین پیشرفت‌هایی را ندارند، از این رو با دو حربه جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای به میدان آمده اند.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال تنگ گرفتن بر مردم و به خیابان کشاندن آنهاست تا نظام را مجبور به مذاکره کنند. از سوی دیگر شاهدیم که دشمن هر قدر در جنگ اقتصادی تنگ می گیرد، فضای مجازی را باز گذاشته و هیچ محدودیتی نگذاشته است، چراکه در چنین فضایی اعتقاد و اخلاق جوانان را نشانه گرفته است.

حداد عادل تصریح کرد: اگر نسل دیروز توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، رسالت نسل امروز تداوم مسیر راه پدران خود است، مسأله اول کشور پول و امکانات نیست، مهم ترین چالش ما، مشکل مدیریتی است و اگر مدیریت قوی داشته باشیم بر کمبودها غلبه می کنیم.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه ها باید در کنار برنامه های علمی، تربیت مدیر را هم جزء وظایف خود بدانند، افزود: رهبری آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی را گام دوم نامیدند و این پیام نقشه راه ما برای رسیدن به تمدن اسلامی است، همه در قبال تحقق این توصیه ها مسؤول هستیم.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقیدر سخنانی با تشریح نقش مردم تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قیام 29 بهمن تبریز و تقدیم دو شهید محراب انقلاب اسلامی تنها نمونه‌هایی از مجاهدت‌های مردم تبریز در راه ارزش ها و اعتقادات خود است./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رسول رحمتیان
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
امام راحل(ره) در این مانیفست مهم و حیاتی؛ چهره ای از روحانیت متعهد و انقلابی ارائه می دهند که از کنج عزلت بیروت آمده و پرچمدار نهضتی انقلابی شده و صحنه حضور روحانیت در عرصه های سیاسی اجتماعی را به تصویر می کشند
0
0
فریبرز پازوکی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
مهم‌ترین موضوعی که امام راحل (ره) در «منشور روحانیت» از آن سخن به میان آورده و روحانیت انقلابی را از آن بیم می دهند؛ خطر روحانیان متحجر و مقدس نما است؛ روحانیانی که در بیان امام «مارهاى خوش خط و خال»، و «مروجان اسلام آمریکایی» نام گرفته اند.
0
0