۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۹۰۱۷
میررکنی:

حضرت فاطمه چشمه سار فضیلت هستند

حضرت فاطمه چشمه سار فضیلت هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) چشمه سار فضیلت بودند، گفت: سوره کوثر در شان حضرت زهرا(س) نازل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میررکنی استاد حوزه علمیه و از شاگردان مکتب بانو مجتهده امین، امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) چشمه سار فضیلت بودند.

وی با اشاره به آیه تطهیر، ادامه داد: مهمترین فضیلت حضرت فاطمه(س) آیه تطهیر است، خداوند در این آیه شریفه می فرماید: خدا می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت(ع) دور کند و شما را از هرگونه رجس و پلیدی مطهر سازد؛ خداوند در این آیه تاکید به این مهم دارد که اهل بیت(ع) از همان آغاز پاک و مطهر بودند.

میررکنی درباره معراج پیامبراسلام، بیان داشت: پیامبراکرم بارها به معراج رفته بودند اما معراجی که قبل از ولادت حضرت زهرا رفتند بسیار خاص بود ایشان در آن هنگام از میوه‌ها و غذاهای بهشتی تناول کردند و حضرت زهرا(س) از آن غذای پاک بوجود آمد؛ غذای پاک در تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام پیامبراکرم مبنی بر اینکه دخترم فاطمه براستی سرور زنان جهان است، ابراز کرد: هیچ زنی در عالم هستی همانند حضرت فاطمه زهرا(س) نمی شود؛ همچنین حضرت می فرمایند: فاطمه نور چشم و میوه قلب من است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) از نسل حضرت زهرا(س) بودند و مهمترین رسالت آن بزرگان تربیت انسان ها است. پیامبراسلام می فرمایند: حضرت زهرا(س) حورالعین است؛ به این دلیل حضرت را نورالحین می گویند که ایشان هرگز فریفته لذت‌های زودگذر دنیا نشدند.

میررکنی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه فاطمه بوی بهشت را می دهد، گفت: حضرت زهرا(س) زمانی که به محراب عبادت می ایستادند نور ایشان اهل آسمان را متحیر می کرد، حضرت از نظر گفتار و رفتار همانند پیامبراکرم بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم از نظر راستی و صداقت نظیر نداشتند، عنوان کرد: بر همین اساس بود که حضرت خدیجه برخلاف همه سرزنش ها همسر پیامبر شدند و تمام ثروت خود را در اختیار ایشان گذاشتند. حضرت خدیجه به قدری نزد خداوند منزلت داشت که در دوران بارداری حضرت زهرا ایشان را دلداری می دادند تا در مقابل بی مهری ها آرام بگیرند.

وی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) در سن ۹ سالگی به رشد کامل جسمی و عقلی رسیده بودند و خواستگارهای فراوانی داشتند اما ایشان در بین خواستگاران به خواسته حضرت علی(ع) جواب مثبت دادند، حضرت به کسی جواب مثبت دادند که همانند پدرش تجلی نور الهی بود.

میررکنی با اشاره به آیه شریف مباهله، گفت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی قبول دارند و می دانند که مقصود از بانوی مسلمان در این آیه شریفه حضرت فاطمه(س) است، همچنین همه می دانند که سوره کوثر در شان حضرت فاطمه(س) نازل شده است.

استاد حوزه علمیه وی افزود: خداوند به پیامبراکرم می فرماید ما به تو کوثر عطا کردیم؛ مقصود از کوثر خیر کثیر و نعمت فراوان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات