۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۹۹۰۲۸
آیت الله ری شهری:

انسان با انجام عمل صالح به فوض عظیم دست می‌یابد

انسان با انجام عمل صالح به فوض عظیم دست می‌یابد
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسان با انجام عمل صالح به فوض عظیم دست می‌یابد، گفت: اصلاح قلب در گرو اصلاح زبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: لفظ هدی دو معنا دارد، در معنای نخست ما از خداوند متعال توفیق این را می خواهیم که قدرت آن را دهد که زبان خود را اصلاح کنیم.

وی افزود: این کلام ریشه در قرآن دارد و بیانگر اهمیت این آیه و دعا است، امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند تقوا و عمل صالح درخواست می کنند. عمل صالح آن عملی است که خداوند بپسندد.

آیت‌الله ری شهری با اشاره به اینکه اصلاح زبان بسیار مهم است، ابراز کرد: اگر انسان زبان خویش را اصلاح کند به طور قطع اعمال او نیز اصلاح می شود؛ در قرآن کریم آمده به سخن خداوند و رسول الهی گوش فرا دهید تا زبان و عملتان اصلاح شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان با انجام عمل صالح به فوض عظیم دست می‌یابد، اظهار داشت: پیامبراسلام می فرمایند: ایمان انسان درست نمی شود مگر آن که قلبش اصلاح شود و قلب اصلاح نمی شود تا اینکه اول زبان انسان نیکو سخن شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: طبق صریح روایات؛ هنگام صبحگاه همه اعضا و جوارح انسان به زبان التماس می کنند که حواسش به آنها باشد، به تعبیری گناه زبان اعضا و جوارح را هم درگیر می کند و اگر زبان با تقوا باشد اعضای بدن نیز تاثیر می پذیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه آیات روایات دراین مورد نشان می دهند که اصلاح زبان فوق العاده در آینده و حال انسان اثر می گذارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات