۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۹۹۰۳۸

طنز | پرواز را به خاطر بسپار

طنز | پرواز را به خاطر بسپار
گوسفند درباره چرایی سرطان‌زا بودن گوشت، مثل بز، خبرنگار ما را نگاه کرد و گفت: ما از اون خانواده‌هاش نیستیم، ژنمان خیلی خوب است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، پس از فرود پیروزمندانه و محیرالعقول گروهی از گوسفندان رومانیایی در فرودگاه، خبرنگار اعزامی ما برای مصاحبه با یکی از این گوسفندان به سراغ ایشان رفت. گوسفند مزبور در ابتدای صحبت گفت: بععععععع! که به نظر می‌رسد، خبرنگار ما را با یکی از رفقای قدیمی‌اش اشتباه گرفته بود.

گوسفند پروازی هدف از این سفر را کمک به مدیران برای حل مشکلات جامعه برشمرد و گفت: ما برای کمک به مدیران ششلیک خور با تمام گوشت، پوست، استخوان آماده‌ایم. هدفمان برچیده شدن کامل قشر ضعیف جامعه است.

وی افزود: فقر در جامعه باعث ایجاد شکاف طبقاتی می‌شود. ازآنجاکه فقیر برای فرزندان خود فقر به ارث می‌گذارد. باید فقر را از بیخ درمان کرد؛ بنابراین باید این شکاف را کلاً پاره‌پوره نمود به دور انداخت تا جامعه یکدست بشود.

این گوسفند پروازی همچنین علت فقر جامعه کنونی ما را سیاست‌های غلط فقرزدایی اعلام کرد و گفت: آتش فقر مثل آتش پتروشیمی نیست، دست روی دست بگذاریم خودش خاموش شود. بلکه باید با دوتا بیل خاک بزنیم تو فرق سر فقرا تا آتش فقرشان خاموش شود.

وی با انتقاد از دیدگاه بعضی که عقیده دارند بیماری‌های صعب‌العلاجی مثل فقر و نداری را باید به حال خود رها کرد و ارزش هدر دادن وقت و پول را ندارند، گفت: دوران خودت بمال تمام‌شده است. وقت آن رسیده خودمان به‌حساب قشر ضعیف جامعه برسیم. ناراحتی‌های روانی ناشی از کمبودهای مالی، تراز شادی در اینستاگرام را کاهش می‌دهد. فراموش نکنیم؛ فقرا به خاطر کمی درآمدشان مقصرین اصلی فقر هستند.

این گوسفند رومانیایی درباره گوسفندانی که در حال قاچاق شدن، کشف و راهی کشتارگاه شدند؛ گفت: روی سپر عقبشان بنویسند؛ عاقبت فرار از طویله.

او در خصوص وجود باند و مافیای گوشت خاطرنشان کرد: خودش و بعضی دوستان ایرانی‌اش که صنعت پروتئین در ید قدرتشان است وجود هرگونه باند و مافیا را رد می‌کنند. اصلاً اجازه ورود دیگران را به این حیطه نمی‌دهند که بخواهند باند و مافیا هم درست کنند.

همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره گوشت گوساله گفت: شاید دو درویش در یک گلیم بخسبند یا دو پادشاه در یک ملک بگنجند یا کیروش و برانکو در مستطیل سبز تیم ارنج کنند اما گوشت گوسفندی با گوشت گوساله در دیگ نپختند.

این گوسفند درباره چرایی سرطان‌زا بودن گوشت، مثل بز خبرنگار ما را نگاه کرد و گفت: ما از اون خانواده‌هاش نیستیم، ژنمان خیلی خوب است. درواقع گوشت گوسفند برای معده قشر آسیب‌پذیر سرطان‌زاست. چون معده‌شان به‌ندرت گوشت گوسفند می‌بینند، هنگ می‌کنند.

او از حضور در جمع مردم ایران اظهار خوشحالی کرد و گفت: حس می‌کند در دل و رودهایشان جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. وی افزود حتی یکی از مهماندارهای خوشگل هواپیما برای او شعر عاشقانه سروده‌ای با این مضمون:

ای قورمه‌سبزی فقط با تو

آبگوشت بزباش فقط با تو

ای لقمه‌لقمه‌ات را تمنا کنم

ای کباب دنده را تماشا کنم

دل و جیگرتو بخورم، خوشمزه!

باقی گوسفندان از شنیدن این ابیات، ابراز شادمانی کرده، گفتند: بععععععععععع!

این گوسفند گفت: اولین برنامه‌شان بازدید از کشتارگاه‌ها و آشنا شدن با وضعیت گوسفندان ایرانی است؛ گوسفند پروازی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت گوسفندها اعلام کرد: گوسفندها برای رسیدن از پشت وانت به پشت کاکپیت هواپیما سختی زیادی را تحمل کردند و تا صندلی کمک‌خلبان راهی نمانده است.

او راز موفقیت خود را مطالعه کتاب‌های "بیشعوری" و "لطفاً گوسفند نباشید" عنوان کرده و مطالعه این دو کتاب را به همه اقشار جامعه اعم از مدیران و حتی قشرهای ضعیف جامعه توصیه کرد.

او در پاسخ به این سؤال که چه آرزویی دارد، درحالی‌که به آسمان نگاه می‌کرد گفت: من یه پرنده‌ام، آرزو دارم؛ ماجرای زندگی و خاطرات خودم را از این پرواز به‌یادماندنی در کتاب "گوسفندها پرواز می‌کنند" در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم. خبرنگار ما که تابه‌حال این حجم پاسخگویی را تجربه نکرده بود از ایشان تشکر و قدردانی کرد.

خبرها حاکی است گوسفندان حاضر به ترک باند پرواز نشده، رو به خلبان، فریاد می‌زنند: دوباره! دوباره!/918/ی702/س

س.رستمی

ارسال نظرات