۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۰۴۷

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان‌شرقی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان‌شرقی معرفی شدند
برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامّتان» از سوی دبیرخانه کاون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامّتان» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت و همچنین جمعی از اساتید و فعالان قرآنی استان در مسجد امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

بنابر این گزارش، در رشته حفظ کل برادران سینا طباخی از کانون محمد رسول الله تبریز، علیرضا حیدری از مسجد علوی تبریز و طاها محرم زاده از کانون منتظران ظهور میانه به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ جزء30 برادران علیرضا سفری از مسجد نبی اکرم تبریز، امیرحسن نژاد اکبری از کانون مدافعان حرم لیقوان و علیرضا پوراکبری از کانون مدافعان حرم لیقوان تبریز اول تا سوم شدند.

بر اساس رأی هیأت داوران؛ در رشته قرائت (تحقیق) برادران محمد حسین نقی زاده از مسجد کدخدا باشی تبریز رتبه نخست را کسب کرد و محمدرضا فقیهی نیا  از مسجد رسول الله تبریز و هادی بنازاده باغی از مسجد شهید قاضی تبریز رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

همچنین در رشته قرائت(تقلید) برادران امیرمهدی قربانی از کانون شهید باکری تبریز رتبه نخست را کسب کرد و عطا اسماعیلی و محسن امینی هر دو از مسجد بقیه الله الاعظم تبریز رتبه های دوم و سوم را کسب کردند؛ افزون بر این‌که در رشته ترتیل محمدمهدی حسن زاده از مسجد نور، امیررضا دولت پرست از مسجد علی ابن ابی طالب و مهدی نوری از مسجد حاج علی اصغر تبریز اول تا سوم شدند.

بنابه نظر هیأت داوران جشنواره مدهامتان در رشته حفظ کل خواهران هیچ یک از شرکت کنندگان نتوانستند رتبه های اول و دوم را کسب کنند، اما خانم  معصومه قربانی از مسجد امام صادق(ع) تبریز سوم شد.

بنابر این گزارش، در رشته حفظ جزء30 خواهران فاطمه ساجدی از کانون الهادی کهنمو، فاطمه زهرا قربانی از کانون نورالشهدا تبریز و کوثردوستی از کانون مشکات روستای قرطاول مراغه به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته قرائت خواهران هیچ یکی از شرکت کنندگان نتوانستند رتبه های اول و دوم را کسب کنند، در این میان خانم فرناز صمدیان از کانون رهروان سیدالشهدا تبریز رتبه سوم شناخته شد.

در رشته صحت قرائت نماز خواهران رده سنی 6 تا 17 سال ثنا بهاری از کانون و ثمین بهاری هر دو از کانون رهروان سیدالشهدا تبریز اول و دوم شدند و ریحانه رجب پور  از کانون حب الحسین روستای هوجقان مرند توانست رتبه سوم را کسب کند.

به گفته محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی 310 نفر در مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان روز شرکت کردند که قرار است نفرات اول تا سوم تمامی رشته ها طی مراسم اختتامیه تجلیل شوند، همچنین نفرات اول به مرحله کشوری مسابقات مدهامتان در مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که مسابقات در دو رده سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال و در رشته های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، قرائت ترتیل، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی و قرائت نماز با حضور خواهران و برادران برگزار شد، گفت: این مسابقات در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و جذب و ترغیب نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد برگزار شد./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات