۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۹۰۷۲
آیت‌الله حسینی همدانی:

جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند

جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، گفت: مخاطب عمده این پیام جوانانند که باید در آینده کشور را اداره کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار جمعی از دانش آموزان شرکت‌کننده در اردوی آموزشی تشکیلاتی «طلایه‌داران فردا» که عازم مشهد مقدس هستند، بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) به دو نفر بضعه به معنای پاره تن می‌گفتند که یک نفر آن حضرت رضا (ع) و دیگری حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به آداب زیارت و اصول زیارت حقیقی اظهار داشت: زیارت حقیقی به این معناست که شما عارف به‌حق امام باشید؛ یعنی جایگاه امامت را بدانید که او معصوم است و با شناخت جایگاه ولایت به زیارت بروید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به آثار معنوی زیارت ائمه اطهار علیه‌السلام، عنوان کرد: زیارت بر روی فرد آثار معنوی بسیاری دارد و بعضی‌اوقات باعث ایجاد نقطه‌ی عطفی در زندگی انسان می‌شود چراکه زمانی که شما به زیارت رفته‌اید یک ارتباط روحی و معنوی برقرار می‌کنید و طی آن عهد می‌بندید که این عهد بستن انسان را منظم می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: مخاطب عمده این پیام شما جوانان هستید که آینده کشور در اختیار شماست و باید آن را اداره کنید.

وی بابیان اینکه افراد کسل و بی‌سواد نمی‌توانند نقشی در اداره کشور داشته باشند، خاطرنشان ساخت: باوجود دشمنی‌های سخت دشمنان فقط افراد وقت‌شناس، باسواد، باتقوا و خودشناس می‌توانند در اداره کشور نقش درستی ایفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «من به جوان‌ها می‌گویم: تحصیل، تهذیب، ورزش کنید»، خطاب به دانش آموزان گفت: شما باید به ورزش، درس و عبادت خود که مورد تأکید بزرگان است برسید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: کسانی که بعد معنوی را در خود تقویت می‌کنند، می‌توانند مؤثر واقع شوند و فردی که بعد معنوی او قوی نباشد، در برابر دشمن تضعیف خواهد شد و در مقابل فشارها شکست می‌خورد.

امام‌جمعه کرج در پایان با تأکید بر غنیمت شمردن فرصت‌ها، خاطرنشان ساخت: از فرصت و زمان‌هایتان حداکثر استفاده را ببرید چراکه ضایع کردن فرصت‌ها غصه می‌آورد و اگر عملی را انجام می‌دهید که احساس کنید وقتتان ضایع می‌شود آن را کنار بگذارید.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات