۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۰۷۷

۸۴۳۹ اثر به بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس ارسال شد

۸۴۳۹ اثر به بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس ارسال شد
دبیر بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس گفت: هشت هزار و ۴۳۹ اثر از ۲ هزار و ۴۵۰ نفر به کنگره رسیده که با حضور ۱۰ داور برگزیدگان انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود اکرامی‌فر در مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره شعر ترنم حماسه که در مجتمع طلائیه نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: مسیر انتقال فرهنگ باید علمی باشد و شعر یکی از راه‌های انتقال فرهنگ است.

وی با بیان اینکه شعر در موسیقی و سرود مهم است، افزود: شعر ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد و از موثرترین ابزار در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، به همین دلیل شعر هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف است.

اکرامی‌فر با اشاره به آثار رسیده به کنگره گفت: هشت هزار و 439 اثر از 2 هزار و 450 نفر به کنگره رسیده که با حضور 10 داور برگزیدگان انتخاب شده‌اند.

محدثی، دبیر دومین جشنواره شعر ترنم حماسه نیز در ادامه با اشاره به اینکه این کنگره سال گذشته با هدف جبران فضای خلا آلودی که در حوزه متون مناسب برای تولید آثار در حوزه مفاهیم دفاع مقدس احساس می‌شد، آغاز به کار کرد اظهار داشت: در این حوزه نیازمند مفهومی جدید هستیم و امیدواریم شاعران نگاه‌های تازه‌ای به آن داشته باشند.

وی افزود: جشنواره شعر و ترنم حماسه دومین سال خود را امروز تجربه کرد و حدود 200 شاعر آثار خود را ارسال کردند، حدود 600 اثر به این کنگره رسید و در نهایت 9 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات