۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۹۹۰۹۳
مسؤول دفتر نمایندگی تبیان در هرات:

اسلام در غرب وارونه معرفی شده است

اسلام در غرب وارونه معرفی شده است
غرب، اسلام را وارونه و خشن جلوه داده است و انتحار، انفجار و خشونت علیه زنان را به این دین نسبت می‌دهد، در حالی که این مسائل ارتباطی به اسلام ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدعبدالله نایاب مسؤول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در هرات درباره مقام حضرت زهرا (س)، جایگاه و منزلت مادر و عظمت زن سخنرانی کرد و گفت: دین مبین اسلام تأکید می‌کند که زن را به عنوان یک انسان تکریم کنید.

وی افزود: تفاوت‌های فراوانی بین جایگاه زن در اسلام و غرب وجود دارد؛ چون در جوامع غربی ارزش چندانی برای خانواده قائل نیستند، ولی نگاه اسلام این گونه نیست و این دین مسئولیت‌هایی را برعهده مرد در قبال همسرش گذاشته است.

این کارشناس امور جامعه‌شناسی، زنان و مادران را در مدیریت و رهبری در بسیاری از موارد لایق‌تر از مردان دانست و گفت: در اسلام، زن مدیر خانه است و از روزی که قدم به خانه همسرش می‌‌گذارد این مدیریت شروع می‌شود.

نایاب افزود: غرب، اسلام را وارونه و خشن جلوه داده و آن را با خصوصیات انتحار، انفجار و خشونت علیه زنان معرفی کرده‌ است؛ در حالی که این موارد ارتباطی به اسلام ندارند.

به باور مسأول دفتر نمایندگی مرکز تبیان در هرات، خشونتی که علیه زن در جوامع غربی وجود دارد، در جامعه اسلامی نیست، چون در جامعه‌ غرب، زنان و دختران به عنوان بازیچه و وسیله تبلیغات و تجارت مورد استفاده قرار می‌گیرند که این موضوع باعث تخریب شخصیت و کرامت زن می‌شود.

نایاب همچنین اظهار کرد: غربی‌ها تلاش دارند تا رعایت حقوق زن را به مسلمانان یاد بدهند، در حالی که حقوق زن در اسلام به بهترین وجه تامین شده و این جامعه به اصطلاح متمدن غربی است که حقوق زن در آن پایمال شده است.

این فعال فرهنگی همچنین بیان کرد: اسلام در ۱۴۰۰ سال پیش به زنان حقوق زیادی از جمله حقی که بر فرزند دارد، حق نفقه، میراث، حقی که بر شوهر و پدر دارد و ... داده است.  در حالی که در جامعه غربی فقط طی دو، سه قرن اخیر، تحولاتی به وجود آمده است و برای زنان حق و حقوقی قائل شده‌اند.

گفتنی است که خواندن شعر، مقاله و اجرای سرود توسط جوانان و نوجوانان از برنامه‌های دیگر این مراسم بود./847/ب101/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات