۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۹۹۰۹۵

انتقاد سناتور آمریکایی از سیاست دوگانه این کشور در قبال ونزوئلا و عربستان

انتقاد سناتور آمریکایی از سیاست دوگانه این کشور در قبال ونزوئلا و عربستان
برنی سندرز از رویکرد دوگانه دولت آمریکا درباره ونزوئلا و عربستان سعودی انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «برنی سندرز»، سناتور آمریکایی و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور  از رویکرد دوگانه دولت آمریکا درباره ونزوئلا و عربستان سعودی انتقاد کرده است.

سندرز درباره ونزوئلا گفت: «منصفانه است بگوییم که انتخابات اخیر، غیردموکراتیک بود، اما هنوز هم فعالیت‌های دموکراتیک در آن کشور اتفاق می‌افتند. چیزی که من الان خواستار آن هستم، برگزاری انتخابات آزاد، زیر نظر نهادهای بین‌المللی است.»

«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را به رسمیت شناخته است. سندرز این سوال را مطرح کرده که چرا ترامپ نگران دموکراسی در ونزوئلا است، اما درباره سعودی‌ها چنین نگرانی‌ای ندارد.

سندرز، با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «مسئله جالب برای من این است که ترامپ که درباره اتفاقات ونزوئلا نگران است درباره جدیدترین انتخاباتی که در عربستان سعودی برگزار شد نظرش چیست؟اوه، مثل اینکه عربستان سعودی اصلاً انتخابات ندارد.»

سندرز در ادامه گفت: «اوه، سعودی‌ها با زنان مانند شهروندان درجه سه رفتار می‌کنند. بنابراین، برای من جالب است که ترامپ درباره اینکه کجا بایستی نگران دموکراسی باشد، سلیقه‌ای عمل می‌کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استقبال کرد. 

سندرز گفت: «من فکر می‌کنم ایده دیدار رو در رو با دشمنان ایده خوبی است. من دوست دارم رئیس‌جمهور ایالات متحده ایران و عربستان سعودی را گرد هم بیاورد./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات