۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۹۱۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

آماده‌سازی 160 مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف

آماده‌سازی 160 مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امسال 160 مسجد برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف تدارک شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر قربانپور صبح امروز در ستاد برگزاری آیین معنوی اعتکاف استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته 7 هزار و 440 نفر در نقاط مختلف استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: آیین معنوی اعتکاف سال گذشته در 131 مسجد برگزار شد که امسال 160 مسجد برای این آیین معنوی آماده‌سازی و تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف ایام‌البیض (سیزدهم تا پانزدهم) ماه رجب، از ۲۹ اسفند ۹۷ آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد، بیان داشت: 234 روحانی، 62 قاری و استاد قرآن و 106 مداح اهل‌بیت(ع) در مراسم معنوی اعتکاف خدمات لازم را به معتکفین ارائه دادند که امسال نیز هماهنگی‌های لازم برای حضور تعداد بیشتری از این عزیزان در مساجد صورت گرفته است.

حجت الاسلام قربان‌پور با اشاره به تشکیل ستاد اعتکاف شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران بیان داشت: در جلسات متعدد با حضور ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد و مسئولان فرهنگی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف صورت گرفته است تا شاهد حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در آیین معنوی اعتکاف باشیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال شرکت کنند که بخش اعظمی از آنان را جوانان تشکیل خواهند داد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات