۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۹۹۱۴۱
آیت الله میرباقری:

حوزه ها توان خود را در جهت تربیت نیروهای طراز تمدن اسلامی به کار گیرند

حوزه ها توان خود را در جهت تربیت نیروهای طراز تمدن اسلامی به کار گیرند
آیت الله میرباقری بر تربیت نیروهای طراز ایجاد تمدن اسلامی از سوی حوزه های علمی تأکید کرد و مأموریت حوزه های علمیه خواهران را متفاوت دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم افتتاح مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) درآیات متعددی از قرآن کریم مورد مدح قرارگرفته و دارای شان و شخصیتی استثنایی در جهان اسلام هستند، ایشان تنها کفو امام علی(ع) هستند که هیچ همانندی نداشته و ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در روایات تبیین شده که خلقت نوریه حضرت زهرا(س) همراه با خلقت نوریه پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بوده است، ایشان بنا به عهد شفاعت پای به جهان گذاشته و بسیاری از انسان‌ها را شفاعت و یاری کرده و می‌کنند.

وی اظهار کرد: همسران پیامبر اکرم(ص) همان مأموریت اهل‌بیت(ع) را نداشته و خداوند متعال در خطاب‌هایی که در قرآن کریم داشته توضیح داده است که همسران پیامبر اکرم دارای تکلیف و وظیفه‌ای جداگانه از وظایف اهل‌بیت(ع) بودند که لازمه آن داشتن عصمت نبود و البته با توجه به سوره تحریم برخی از آن‌‌ها از عهده این وظایف بر نیامدند، اما مسئولیت و وظایف اهل‌بیت(ع) همراه با مرتبه عصمت بوده است.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه وجود مقدس حضرت زهرا(س) در قله‌ای قرار دارند که همه ما باید به ایشان تأسی کنیم، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار سرور تمام زنان جهان از ازل تا ابد هستند، هیچ‌کس در این جهان توانایی زهرا شدن را ندارد اما حضرت زهرا(س) الگویی هستند که باید در مسیر ایشان قرار داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت زهرا(س) از خانه کوچک خود برای هدایت جامعه در مقیاس تاریخی اقدام کردند، برای نشان دادن شخصیت حضرت زهرا(س) باید انسان در طراز تمدن اسلامی ترسیم شود و برداشت‌هایی با الگوی انزوا و الگوی تمدن غربی از شخصیت ایشان نامناسب است.

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و به‌ویژه‌ حوزه‌های علمیه خواهران باید بستری برای تربیت نیروها و انسان‌هایی در طراز ایجاد یک تمدن اسلامی باشند، در این مأموریت حوزه‌های علمیه خواهران مأموریت‌های متفاوتی دارند که فعالیت‌های شهرستان‌ها مربوط به امور فرهنگی بوده و مدارس علمیه خواهران قم باید متولی پاسخگویی به نیازهای علمی و فرهنگی ملی و فراملی ما باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه علمیه خواهران در قم مأموریت ویژه‌ای برای تربیت انسان‌هایی در طراز تمدن اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای ملی و فراملی دارد و توانایی این کار را دارد.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: از مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای تلاش‌های زیادی که در احداث این مدرسه انجام داد تشکر می‌کنم و امیدوارم که با نظارت و الطاف ایشان این مجموعه همواره در مسیر انقلاب و تمدن اسلامی قرار داشته باشد./1324/د101/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات