۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۹۹۱۴۳
مدیر حوزه علمیه خواهران قم:

انقلاب اسلامی به زن شخصیت داد

حجت الاسلام ضمیری با بیان این که انقلاب اسلامی به زن شخصیت داد، گفت: انقلاب نشان داد زن با حجاب و عفاف، می‌تواند علم و هنر را در همه عرصه‌ها شکوفا کند

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ضمیری در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه قم بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) بر مبنای اخلاص بنا گردید و برای احداث این مدرسه سرمایه معنوی گذاشته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم عنوان کرد: از برکات انقلاب اسلامی رونق و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور است و پیش از انقلاب اسلامی مدارس علمیه خواهران اندکی در حوزه علوم اسلامی در کشور فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری حضور بانوان طلبه در این کشور رشد زیادی یافت و زنان در این عرصه متعالی توانایی حضور پیدا کردند، امروز واقعاً حجم کمی و کیفی خواهران در این عرصه قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام ضمیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زن شخصیت داد و نشان داد زن با حجاب و عفاف، می‌تواند علم و هنر را در همه عرصه‌ها شکوفا کند تشریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران پرورش‌دهنده افرادی فرهیخته، صاحب‌نظر، تحصیل‌کرده و مجتهدات عالمه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم بیان کرد: باید در گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، مدارس علمیه خواهران فعالیت‌های کیفی‌تر و تحصیلات علمی تخصصی‌تری داشته باشند، مدارس علمیه خواهران باید مجتهده پرور و محلی برای پرورش صاحب‌نظران علمی زن در همه عرصه‌های موردنیاز باشند.

در ادامه این مراسم خانم سائری مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) با بیان اینکه بانوان طلبه در عرصه‌های فردی و اجتماعی حافظان بصیر و توانمند انقلاب اسلامی خواهند بود، اظهار کرد: از خداوند متعال برای خواهران طلبه‌ای که در این مدرسه تحصیل می‌کنند توفیق مجاهدات علمی و خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت را طلب می‌کنم. /1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات