۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۹۹۱۴۶
مدیر حوزه های علمیه خوهران:

حوزه در راستای وظایف خود با مشکلات فراوانی روبرو است

حوزه در راستای وظایف خود با مشکلات فراوانی روبرو است
حجت الاسلام بهجت پور با بیان این که حوزه در راستای وظایف خود با مشکلات فراوانی روبرو است تصریح کرد: هزینه مدارس علمیه نسبت به هزینه دانشگاه نا چیز است

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی در این چهل سال و با رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی رشد بسیار زیادی داشته و پس از این نیز گام دوم انقلاب اسلامی را محکم‌تر و بهتر و بر پایه جوانان انقلاب اسلامی همچون شما بنا می‌گذاریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: برای تأسیس و افتتاح مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران زحمت کشیدند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم که همه ما مشمول الطاف حضرت آمنه(س) و پیامبر اکرم(ص) قرار بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار کرد: از شما خواهران طلبه تقاضامندم قدر این فرصت‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته است بدانید، این فرصت‌های بزرگی که ایجاد شده است باید با همت‌های بزرگ شما همراه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: حیف است یک مدرسه علمیه در قم، نقش و سطح خود را تنها در حد یک مدرسه معمولی بداند، بلکه باید نقش این مدارس در مقابل گفتمان‌های ضد دین و ضد انقلاب اسلامی و پاسخگوی و مدافع گفتمان دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: حوزه برای اینکه بتواند به وظایف خود عمل کند با مشکلات بسیار زیادی روبرو است، امروزه فراهم کردن منابع مالی کار راحتی نبوده و نیازمند تلاش‌های زیادی است، طلاب، مدیران و استادان حوزه‌های علمیه خواهران برای به ثمر رسیدن این تلاش‌ها باید کوشا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: ساخت و هزینه‌های جاری مدارس علمیه خواهران در مقابل هزینه‌‌های دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه پردیس تهران و دیگر دانشگاه‌ها بسیار ناچیز است اما برای به دست آوردن همین منابع نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است./1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات