۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۹۹۱۴۹

بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه درباره بیانیه گام دوم انقلاب

بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه درباره بیانیه گام دوم انقلاب
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب بیانیه ای صادر کرده است که تقدیم خوانندگان می شود:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهایی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران با راه‌اندازی انواع توطئه‌ها، به دنبال ایجاد یأس و نا امیدی  در ملت ایران بوده و در خیال خام خود گذر نکردن انقلاب از مرز چهل سالگی را می‌پروراندند، حضور میلیونی و حماسی مردم همیشه در صحنه ایران عزیز در راهپیمایی 22 بهمن ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛ کام دوستداران نظام اسلامی در سراسر جهان را شیرین نمود. اما آن چه که این شیرینی را دو چندان و ماندگار نمود و یأس و نا امیدی دشمن را بیشتر از گذشته رقم زد، صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(ادام الله ظله ) بود که به همگان این پیام را ارسال نمود :

"و یحق الله الحق بکلماته و لو کره المجرمون"

رهبر معظم انقلاب(ادام الله ظله)، این نظام رامبتنی بر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله وسلم) دانسته و ترکیب جمهوریت و اسلامیت در آن را جز عنایتی الهی به قلب نورانی و اندیشه زلال امام خمینی(قدس سره) نمی‌بیند.

تمدن نوین اسلامی برای طلوع خورشید ولایت عظمای بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه)، با انقلاب اسلامی در سال 1357 آغاز گردید و اکنون پس از نظام سازی در مرحله رشد و بالندگی به سر می برد.

چهل سالِ اولِ این نظام، به شهادت واقعیت‌ها، برکات عظیمی به همراه داشته است؛ برکاتی نظیر:

1-      ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور

2-     ایجاد زیر ساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی به واسطه نیروی پیشران تولید علم

3-      به اوج رساندن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و مقابله با فتنه‌ها

4-      ارتقاء بینش سیاسی آحاد مردم

5-      سنگین نمودن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی جامعه

6-      افزایش عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه

7-      برجسته شدن نماد پر ابّهت و باشکوه و افتخار آمیز ایستادگی در برابر مستکبران جهان

بر این اساس، کشور پس از چهار دهه از انقلاب، دارای ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، با عزت، متدین، پیشرفته در علم، انباشته از آزموده‌های گران بهاء، امیدوار و مطمئن، مؤثر در منطقه، سرآمد در انگیزه‌های جهادی و گسترش خدمات اجتماعی و بسیار موارد افتخار آمیز دیگری است که همگی محصول جهت گیری‌های انقلابی و جهادی این ملت می باشد.

جوانان، در نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب که برگرفته از مکتب ثقلین و علیکم بالاحداث است، از جایگاه بسیار مهمی در تحقق آرمان‌های نظام اسلامی برخوردارند به گونه‌ای که دنیا را به تکریم و احترام وا داشته است. نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق  و اصیل ایمانی، مهمترین ظرفیت امید بخش کشور به حساب می‌آید.

راهبردی ترین توصیه رهبری معظم دراین بیانیه، امید و نگاه خوش بینانه و معطوف به واقعیات به آینده است، چرا که دشمن در طول این ۴۰ سال با خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک وکوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، به دنبال القاء یأس و نا امیدی در کشور بوده است. نیروی انسانی متعهد ـ به‌ویژه جوان رویش یافته در انقلاب اسلامی ـ، با توکل بر خدای متعال و استفاده از ظرفیت‌های عظیم خدادادی قادر خواهد بود حماسه‌های عظیمی بیافریند، توصیه رهبر معظم انقلاب در این زمینه به رعایت موارد زیر است:

۱-جهاد علمی و جبران عقب ماندگی‌ها در زمینه علم و پژوهش

۲-تلاش در برجسته کردن ارزش‌های معنوی ازقبیل: اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه و همچنین رعایت فضیلت‌هایی چون: خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع و اعتماد به نفس

۳-تقویت اقتصاد مستقل کشور مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و بی‌اسراف، مناسبات مدیریتی خردمندانه و نیز پرهیز و دوری ازوابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی غیرضروری از اقتصاد، نگاه به خارج و نه به توان داخلی، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن و عدم ثبات سیاست‌های اجرایی اقتصاد

۴-عدالت و مبارزه بافساد

۵-استقلال و آزادی

۶-عزت ملی، روابط خارجی براساس حکمت و مصلحت و مرزبندی با دشمن

۷-سبک زندگی اسلامی و نه غربی

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برخود لازم می بیند، اولاً به پاس نعمت والای رهبری داهیانه امام خامنه‌ای(ادام الله ظله) پیشانی شکر و خضوع بر خاک ساییده و ثانیاً از ملت شریف ایران، تأمل دقیق در این بیانیه و سرلوحه قرار دادن آن را طلب نموده تا عزم جدی بر اجرای آن صورت گیرد و ثالثاً معتقدیم اجرایی نمودن منویّات رهبرمعظم انقلاب به‌عنوان نقشه راهِ آینده این نظام، بدون همراهی حکومت و کارگزاران آن به دست نمی آید، این کارگزاران هستند که اولاً باید خود، مَنِش جهادی، انقلابی و اخلاقی داشته باشند. ثانیاً زمینه را برای رواج چنین ویژگی‌هایی فراهم نموده و ملت را در این میدان یاری کنند و نگذارند شیطان زده‌ها به زور مردم را به سوی تباهی‌ها ببرند.

در آخر ضمن تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که به هر نحو در مسیر تحقق آرمان‌های این بیانیه نقش ایفا می‌نمایند حمایت قاطع خود را از بیانیه گام دوم انقلاب اعلام نموده و متعهد می شویم با انجام مسؤولیت‌های خویش، کشور را در دستیابی به دولتی سراسر اسلامی یاری نماییم. باشد که خداوند متعال همه ما را در پیشگاه انبیاء عظام، ائمه هدی(علیهم السلام) و شهدای راه اسلام(قدس الله نفسهم) روسفید گرداند. «فإنّ حزب الله هم الغالبون» و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین.

دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

/1324/د101/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات