۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۹۱۸۰
مادر اولین شهید روحانی مدافع حرم:

مدافع حریم ولایت، زیبنده ترین لقب برای شهدای مدافع حرم است

مدافع حریم ولایت، زیبنده ترین لقب برای شهدای مدافع حرم است
مادرشهید مالامیری دفاع از حریم ولایت را زیبنده ترین عنوان برای شهدای مدافع حرم دانست و تأکید کرد که آنها با اندیشه خود این مسیر را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دختران انقلابی و مادران زهرایی در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمع زیادی از مادران، همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم، در مصلی قدس قم برگزار شد.

سرکار خانم مالامیری مادر اولین شهید روحانی مدافع حرم محمدمهدی مالامیری در این همایش با اشاره به علت حضور فرزندشان در جبهه های دفاع از حرم اظهار داشت: فرزندم در حوزه علمیه قم و کاشان و جامعه المصطفی تدریس می‌ کرد و بسیاری از اساتید ایشان معتقد بود که محمدمهدی قریب الاجتهاد است.

وی با بیان این که شهید مالامیری دروس سطح عالی حوزه را تدریس می‌ کردند، افزود: ایشان به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط و مشغول نوشتن رساله علمی سطح چهار حوزه علمیه بودند که در همین ایام به جبهه های سوریه اعزام شدند.

این مادر شهید مدافع حرم با اشاره به برخی از صحبت های فرزند شهیدش در ارتباط با رفتن به سوریه یادآور شد: او بر این عقیده بود: ما که عمری در مکتب امام صادق(ع) زانو زدیم و درس خوانده ایم و درس گفته ایم، روزی باید به قوانین و اوامر الهی عمل کنیم چون حدیث داریم مسلمانی که صدای مظلومی را بشوند و پاسخ ندهد مسلمان نیست از این رو نباید نسبت به مسائل دینی بی تفاوت باشیم.

وی عنوان کرد: همه شهدا بر این عقیده بودند که برای ظهور حضرت امام زمان(عج) باید کاری کرد و نمی شود در خانه نشست و فقط با دعا و نیایش ظهور را نزدیک کنیم؛ امروز وقتی که حریم اسلام در خطر است وظیفه همه مسلمان ها است که دفاع کنند و به همین جهت در سوریه حضور پیدا کردند.

مادر شهید مالامیری ابراز داشت: شهید مالامیری بعد از چهل روز حضور در سوریه به شهادت رسیدند؛ جمله زیبایی که برای همه شهدا وجود دارد «دفاع از حریم اسلام و کیان دین» است به همین جهت باید دانست که این شهدا این حریم را با تفکر و اندیشه خودشان انتخاب می‌ کردند و اجباری در برابر آنها وجود نداشته است.

وی با بیان این که شهیدان بهترین مسیر را برای رسیدن به سعادت ابدی انتخاب کردند، گفت: به ویژه شهدای مدافع حرم در زمانی که اکثر مردم نمی دانستند که در سوریه چه می‌ گذرد با بصیرتی که پیدا کرده بودند با اطاعت از اوامر الهی توانستند بهترین راه را انتخاب کرده و بر اساس آن عمل کنند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات