۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۹۹۱۸۱
همسر شهید مدافع حرم:

نقش فرهنگی زنان در جامعه بیش از مردان است

نقش فرهنگی زنان در جامعه بیش از مردان است
خانم نبی لو با تأکید بر این که حجاب زهرایی پاسداری از خون شهدا است، تأکید کرد که خانم ها بیش از مردان می توانند به ارتقای سطح فرهنگ دینی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دختران انقلابی و مادران زهرایی در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمع زیادی از مادران، همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم، در مصلی قدس قم برگزار شد.

سرکار خانم نبی لو همسر شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو در این همایش با اشاره به دیدگاه شهید نبی لو در مورد جایگاه زن در جامعه بیان داشت: ایشان عقیده داشتند که نقش خانم ها در بعد فرهنگی از آقایان قوی تر است و روی این مسأله پافشاری می‌ کردند.

وی تصریح کرد: خصیصه ایشان این بود که رزمنده دفاع مقدس بودند و 30 سال بین رفتن دوباره ایشان به جبهه فاصله افتاد و در این 30 سال که توفیق حضور در جنگ نداشت همیشه در همه عرصه ها و در هرجایی که حضور پیدا می‌ کردند از فعالان فرهنگی بودند.

وی تصریح کرد: ایشان وقتی در مورد تربیت فرزندان صحبت می‌ شد می‌ گفت 80 درصد تربیت فرزندان به عهده مادران است و 20 درصدی که به عهده آقایان است همان نان حلالی است که باید سرسفره همسر و فرزندان بیاورد.

این همسر شهید مدافع حرم با اشاره به وظیفه خانواده های شهدا در جامعه امروز تأکید کرد: در جامعه امروز که ما شرایط حضور در میدان جنگ نداریم همه وظیفه داریم برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) به عنوان مادران و همسران و دختران شهدا تلاش کنیم و وظیفه داریم در سنگری که خدا تعیین کرده است حضور پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: بزرگترین و اصلی ترین سلاح ما در این زمان حجاب فاطمی است و در درجه دوم با توجه به این که کشور ما در تحریم های اقتصادی است نقش ما قوی تر از مردها است، چراکه می‌ توانیم با اقتصاد مقاومتی خودمان سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی باشیم و با کمترین هزینه بهترین شرایط را فراهم کنیم.

خانم نبی لو ابراز داشت: باید بتوانیم همانطور که شهدا از ما خواستند پاسدار خونشان باشیم تا سربازان خوبی برای امام زمان(عج) شده و از این راه به اسلام و نظام و انقلاب اسلامی کمک کنیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات