۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۹۹۱۸۲
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین بی عفتی و بی حیایی را سم مخرب جامعه دانست وتأکید کرد: همه خانواده ها باید تلاش کنند ته امر به معروف در جامعه احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دختران انقلابی و مادران زهرایی در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمع زیادی از مادران، همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم، در مصلی قدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به سخنی از امام جعفر صادق(ع) در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ایشان می فرماید: امر به معروف و نهی از منکر از مخلوقات خدا هستند که هرکس این دو را یاری کنند، خدا نیز یار و یاور آنها خواهد بود.

وی افزود: یاری امر به معروف و نهی از منکر به این است که در بین خانواده و دوستان تعریف از معروف داشته باشیم و آنها را از منکر فراری بدهیم، معروف چیزی است که مردم را به زندگی پاکیزه می برد و منکر چیزی است که انسان را به سوی ناهنجاری و قانون شکنی ها سوق می دهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هرکسی که این دو فریضه الهی را کمک کند و در جامعه جا بیاندازد در آینده جامعه ای حق شناس خواهیم داشت که معروف را می شناسد و عمل می کند و منکر را زشت می داند و ترک می کند.

وی با تأکید بر این که یاری کردن خدا به یاری کردن دین خدا است، گفت: در یکی از سوره های قرآن می خوانیم هرکس خدا را یاری کند، خدا نیز یار و یاور او خواهد بود؛ که اهل بیت(ع) فرموده اند: مراد از نصرت خدا، یاری دین خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی یادآورشد: در این انقلاب کسانی که شهید شدند یا جانباز شدند در حقیقت دین خدا را یاری کردند، ما نیز باید در تداوم این تلاش ها و اقدامات و جانفشانی ها قدم برداریم.

وی با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ» تصریح کرد: خداوند متعال در آین آیه به تک تک افراد دستور داده است که مراقب خود و اهل و عیال خود باشند، بنابراین اگر ما آنچه که خداوند به ما دستور داده عمل کنیم و آن چه را نهی کرده ترک کنیم در حقیقت مراقبت از خود کرده ایم و این باعث می شود که به خودمان خدمت کنیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که مادر و زن تکلیف دارد که دین داری خانواده را حفظ کند، گفت: در حقیقت مادر و پدر باید به فرزندان کمک کنند تا دستورات الهی را عمل کنند و منکرات را ترک کنند.

وی ابراز داشت: اگر در جامعه در هر خانواده ای این دستورات عمل شود جامعه اصلاح می شود، اگر می بینیم جامعه افراد متمردی دارد، به این دلیل است که فرامین خدا به کار بسته نمی شود، چون فساد و ناهنجاری مثل هوای آلوده ای است که همه جا را فرامی گیرد در حالی که اگر هوا سالم باشد نیز همه از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: گناه و معصیت و قانون شکنی، ناهنجاری است که به همه جا سرایت می کند، اگر به فکر خانواده خود باشیم فرزندان ما در محیط مدرسه و بازار و دانشگاه خراب می شوند، بنابراین باید نه تنها در خانواده بلکه در بین نزدیکان و دوستان نیز امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

وی افزود: بی حجابی و بی عفتی سم مخرب جامعه است که همه را در برمی گیرد؛ اگر حضرت زهرا(س) می فرماید: «خداوند امر به معروف را مصلحت عامه قرار داده است»، نشان می دهد که این مسأله وظیفه عمومی است و همه باید مصادیق آن را اجرایی کنیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات