۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۹۹۱۸۶
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌ رسانی تبیان:

بن بست شکنی از گام های دوم انقلاب است

بن بست شکنی از گام های دوم انقلاب است
خجسه گفت: انقلاب درون جمهوری انقلاب اسلامی معنا دارد، ما در گام اول انقلاب موفق و نظام سازی را انجام داده ایم، گام دوم مرحله تمدن سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کمیل خجسته، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌ رسانی تبیان در هشتمین نشست گفتمانی «عصر انقلاب اسلامی» شب گذشته در سالن همایش‌ مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی به تبیین گام دوم انقلاب،مانیفست اقدام پرداخت.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب، گفت: رهبری در این بیانیه نقشه اقدام و طرح عملیات را بیان کرده است و این در صورتی محقق است که صحنه در بخش های مختلف خودشناسی و دشمن شناسی را به خوبی بشناسیم.

خجسه افزود: برای این که نقشه اقدام را بشناسیم باید امکانات خود و دشمن، انگیزه و هدف نهایی از این کار و هدف دشمن را شناسایی کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌ رسانی تبیان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران تا نسل سوم انقلاب به سه پرسش جهانی پاسخ داد، تصریح کرد: گفته می شد دین در حرکت اجتماعی ناتوان و عامل عقب ماندگی است و باید زیر سلطه بلوک شرق و غرب باشید اما برخلاف این ها امام حرکت و با شعار نه غرب و نه شرق سر داد و با پیروزی انقلاب خیلی از نظریه های علوم انسانی در مورد انقلاب های جهانی تغییر کرد.

وی به نظام سازی دینی در انقلاب اسلامی ایران اشاره و بیان داشت: دشمنان اسلام می گفتند که دین توانایی نظام سازی را ندارد و حکومت سازی امر انسانی است اما امام قانون اساسی مبتنی بر دین را ساخت و با جریان مومن انقلابی پیروز شد.

خجسه به ناکامی دشمن در براندازی نظام اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: دشمنان فکر می کردند که جمهوری اسلامی ایران توانایی حفظ نظام را ندارد و انواع و اقسام فتنه ها از قبیل کودتا ترور انقلاب رنگی را برای از بین بردن حکومت اسلامی انجام دادند اما انقلاب حفظ شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌ رسانی تبیان با بیان این که مخاطب اصلی این بیانیه رهبری نسل سوم به بعد است، اظهار کرد: دشمنان کار انقلاب را تمام شده می دیدند اما نه تنها جوانان سال 84 آرمان انقلاب را به دست گرفتند بلکه در سال 88 از انقلاب حمایت کردند.

وی افزود: علوم انسانی غربی قادر به تحلیل اوضاع انقلاب نبود و فکر می کردند که با شورش انقلاب از بین می رود اما بعد از سال 88 دیدند اسلام ناب می تواند حفظ شود، این جاست که اوباما می گوید ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم و به دنبال ‌تغییر رفتار هستیم که این عقب نشینی آن ها از سر لطف نبود بلکه از درماندگی آن ها بود.

خجسه ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی را حربه دیگر دشمن بیان و ابراز کرد: دشمن بعد از سال 88 این مسأله که دین نمی تواند مسائل مردم را حل کند را مطرح کردند و با تحریم ها سعی در ناکارآمد جلوه دادن کردند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌ رسانی تبیان بن بست شکنی را از گام های دوم انقلاب بیان و اظهار کرد: آرایش گسترده رسانه ای غربی به ایجاد ناامیدی در بین مردم می پردازند و اعلام می کنند که جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است و باید کنار برود اما به هدف خود دست نخواهند یافت.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص آرمان های انقلاب، بیان داشت: انقلاب درون جمهوری انقلاب اسلامی معنا دارد، ما در گام اول انقلاب موفق و نظام سازی را انجام داده ایم، گام دوم مرحله تمدن سازی  است.

خجسه با اشاره به سخن رهبری در خصوص وارد میدان شده آحاد جامعه به ویژه جوانان، گفت: تاریخ نشان داده است که مردم ما در استکبار ستیزی حرف انقلاب را می زنند و عقلانیت انقلابی را نشان می دهند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات