۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۵۹۹۱۹۲

تجلیل از مجاهدت های آیت الله یزدی در همایش رسالت حوزه در گام دوم انقلاب

تجلیل از مجاهدت های آیت الله یزدی در  همایش رسالت حوزه در گام دوم انقلاب
همایش "رسالت های حوزه علمیه و گام دوم انقلاب" با حضور سردار سلیمانی و شخصیت های برجسته حوزوی در قم برگزار و از مجاهدت های رییس جامعه مدرسین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش "رسالت های حوزه علمیه و گام دوم انقلاب" با حضور سردار سلیمانی و شخصیت های برجسته حوزوی در سالن همایش های دارالشفاء برگزار و در این برنامه از مجاهدت های آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، آیات یزدی، اراکی، اعرافی، حسینی بوشهری، کعبی، رجبی و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله یزدی در این آیین تجلیل خاطرنشان کرد: امروز باید برای آینده حوزه برنامه ریزی کرد؛ باید وظایف حوزه در گام دوم انقلاب برای طلاب تبیین شود تا وظایف خود را شناخته و بدان عمل کنند.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب اسلامی باید گام های سنگین و بلند برداریم تا اهداف انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: هدف اصلی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است و ما باید این تمدن را محقق کنیم.

همچنین سردار سلیمانی در این همایش  با اشاره به اینکه رهبری خبیر و بصیر ایران اسلامی اجازه نخواهند داد معاهدات برجام گونه بر کشور تحمیل شود، افزود: امروز همه باید بدانند که حتی اگر اینگونه معاهدات از سوی ما پذیرفته هم بشود، باز دشمن به آن اکتفا نخواهد کرد و گام های بیشتری برخواهد داشت؛ دشمن با برجام سه ضلع هسته ای، منطقه و رابطه را هدف گرفته است و می خواهد از دام هسته ای استفاده کند تا به منطقه و رابطه برسد.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه اگر اسلام نباشد، ایران اقتدارنخواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که قدرت با اقتدار تفاوت دارد؛ کشورهایی همچون عربستان، امارات، ژاپن، قطر و حتی از دیدگاه اقتصادی قدرت دارند، اما اقتدار ندارند، زیرا آمریکا با بدترین لحن با آنها صحبت می کند و آن ها نیز توان دفاع از خود را ندارند.

وی ادامه داد: اقتدار ایران مرهون اسلام، اراده و دارا بودن انسان های فداکار است؛ امروز دنیا به ایران اعتماد می کند، زیرا همگان می دانند جنگیدن با داعش در 3 هزار کیلومتر آن طرف تر از مرزهای خود کار آسانی نیست.

نقد تمدن غرب باید از حوزه ها شروع شده و به دانشگاه ها سرایت کند

همچنین آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه نقد تمدن غرب باید از حوزه ها شروع شده و به دانشگاه ها سرایت کند، عنوان کرد: نقد گسترده تمدن غرب زمینه پایه گذاری تمدن اسلامی را فراهم می کند؛ همه باید بدانند که تمدن غرب چه ظلم های بسیاری در حق انسانیت، عدالت و ارزش ها مرتکب شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نقد علمی دولت های مختلف ایران پس از انقلاب اسلامی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، تأکید کرد: این کار برای آن است که دولت های روی کار آمده دیگر خطاهای دولت های قبل را مرتکب نشوند؛ برخی خطاهای امروزی دولت در دولت های قبل هم تکرار شد و ما نباید اجازه دهیم که از یک سوراخ دو بار گزیده شویم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان در زمینه بیان مشکلات جامعه و ناامید کردن مردم با سخنان نابه جا و استعفاهای پی در پی تصریح کرد: مسؤولان نباید به گونه ای سخن بگویند که گویا مشکلات جامعه غیرقابل حل شدن است؛ امروز برخی مشکلات نباید در صدا و سیما پخش شود، بلکه این رسانه باید مشکلات را رصد کرده و در اختیار مسؤولان ذی ربط قرار دهد تا آن ها برای حل مشکلات قدم بردارند؛ امروز نباید با نقدها مردم را ناامید کنیم، بله باید در کنرا نقد همانند رهبر معظم انقلاب در جامعه از طریق بیان و تبیین نقاط درخشان نظام اسلامی امیدآفرینی داشته باشیم.

غرب به دنبال انحراف اذهان و افکار عمومی است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی از دیگر سخنرانان این همایش با بیان اینکه غرب به دنبال انحراف اذهان و افکار عمومی است، افزود: متأسفانه در این زمینه دشمن پیشرفت هایی هم داشته است، زیرا برخی از آحاد جامعه نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی غفلت دارند، بنابراین روحانیت باید بیشتر در این عرصه ها حاضر شود و به تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی بپردازد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه برای تربیت نسل آینده در سوریه و عراق به حضور روحانیت نیازمندیم، ابراز کرد: امروز روحانیت باید در کشورهای مختلف حضور پیدا کند و در راستای تمدن سازی نوین اسلامی فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه آیت الله یزدی را الگوی استقامت فکری و عملی دانست و گفت: ایشان در عرصه های مختلف معنای استقامت را برای ما معنا کردند و نشان دادند در عین منطق و استدلال می توان با استقامت عمل کرد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات