۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۹۲۱۳
در راستای توانمندی مبلغات چهارمحال و بختیاری؛

دوره تکمیلی تربیت مربی تفسیر قرآن کریم در شهرکرد برگزار شد

دوره تکمیلی تربیت مربی تفسیر قرآن کریم در شهرکرد برگزار شد
دوره تکمیلی تربیت مربی تفسیر قرآن کریم ویژه دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان با هدف توانمندسازی آن‌ها به میزبانی شهرکرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دوره تکمیلی تربیت مربی تفسیر قرآن کریم ویژه دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان با هدف توانمندسازی آن‌ها به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

در این دوره سه روزه که ۲۹ نفر از اساتید و مبلغات مدارس علمیه خواهران استان حضور دارند، مبانی و مفاهیم اصلی تفسیر قرآن کریم در سطح پیشرفته از سوی اساتید مطرح کشوری برای آن‌ها تدریس خواهد شد.

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در حاشیه برگزاری این دوره به خبرنگار ما گفت: افراد شرکت کننده در این دوره کسانی هستند که توانسته بودند دوره مقدماتی را با موفق پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره سه روزه امتحان کتبی گرفته می‌شود که در صورت قبولی افراد به آن‌ها گواهی پایان دوره اهدا خواهد شد، اظهار کرد: افرادی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مربی تفسیر قرآن در مدارس علمیه استان به کار گرفته و از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه ترویج مفاهیم قرآنی در بین طلاب از مهمترین رسالت‌های این معاونت در سال آتی است، خاطرنشان کرد: به لطف الهی دوره‌های مختلف قرآن آموزی ویژه طلاب هر ساله در مدارس علمیه خواهران استان برگزار می‌شود و این از ضرورت‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه طلبه بدون قرآن و مفاهیم قرآنی هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: تمام دوران طلبگی با قرآن و سبک زندگی قرآنی گره خورده است؛ بنابراین باید بکوشیم دوره‌های مربوط به امور قرآنی در همه سطوح برای طلاب برگزار شود که در این بین نقش مدارس علمیه غیرقابل انکار است.

معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه طلاب نیز یکی دیگر از ضرورت‌های امروز آن‌ها است، گفت: اعتقاد ما بر این است که صرف طلبه بودن نمی‌توان جوابگوی همه نیاز‌های روز جامعه بود؛ باید برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه طلبه متخصص در هر زمینه تربیت کنیم که در این بین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان پیشتاز است./۹۴۵۷/پ203/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات