۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۹۲۱۴

مرحله‌ای دیگر از آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد

مرحله‌ای دیگر از آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از آغاز آزمون ٥٦٧٧ قرآن آموز مؤسسات و مراکز قرآنی استان در قالب آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از آزمون قرآن‌آموزان شرکت کننده از مؤسسات و مراکز قرآنی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ٣٢٠ هزار نفر در آزمون‌های سراسری قرآن و عترت استان شرکت می کنند که از این تعداد حدود 312 هزار نفر دانش آموز، 3065 کارمند و آزمون ٥٦٧٧ قرآن آموز شرکت کننده از مؤسسات و مراکز قرآنی هستند.

وی با بیان این‌که آزمون مربوط به قرآن‌آموزان کارمند پیش از این برگزار شده است، افزود: آزمون مقطع دانش آموزی نیز با شرکت 312 هزار نفر در رشته‌ حفظ جزء سی‌ام قرآن؛ از 18 اسفند آغاز و تا 23 ماه جاری برگزار خواهد شد.

محمدپور با اشاره به این‌که آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، افزود: امروز همزمان با سراسر کشور؛ ٥٦٧٧ قرآن آموز مؤسسات و مراکز قرآنی در دو نوبت و در 18 حوزه امتحانی استان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان این‌که از ٥٦٧٧ قرآن آموز شرکت کننده مؤسسات و مراکز قرآنی و داوطلبان آزاد ٣٥٢١ نفر را خواهران و ٢١٥٦ نفر را برادران تشکیل می دهند، افزود: این آزمون در مراکز اصلاح و تربیت نیز با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آزمون سراسری قرآن کریم امسال در سه گروه مشتمل بر حفظ قرآن کریم مشتمل بر ٨ رشته، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ٧ رشته و آموزش‌های الکترونیکی در ٣ رشته برگزار می شود که در نهایت به تمامی منتخبان به ﻗﯿﺪ ﻗﺮﻋﻪ ﺟﻮاﯾﺰ ﻧﻘﺪی اﻫﺪا خواهد شد.

محمدپور افزود: ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮﮐﺖ کنندگان دارای امتیاز بالای ٩٠ در آزمون، ﻟﻮح ﺗﻘﺪﯾﺮ اﻋﻄﺎء ﺧﻮاﻫﺪ شد که ﭘﺲ از اﻋﻼم ﻧﺘﺎﯾﺞ از ﻃﺮﯾـﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ آزﻣﻮن ﻗﺎﺑﻞ درﯾﺎﻓﺖ اﺳﺖ. همچنین ﺑﻪ ﻧﻔﺮاﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب امتیاز ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﭘﺎﯾﺎن دوره اﻋﻄﺎ خواهد شد./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات