۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۹۲۱۷
مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

همایش کتاب سال بانوان آغاز یک مسیر نورانی در شکوفایی استعداد پژوهشگران زن

همایش کتاب سال بانوان آغاز یک مسیر نورانی در شکوفایی استعداد پژوهشگران زن
حجت الاسلام والمسلمین مدنی همایش کتاب سال بانوان را آغاز یک مسیر نورانی و بزرگ در مسیر شکوفایی استعداد پژوهشگران زن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی مدیر جامعه الزهرا صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، گزارشی از اهداف برگزاری این همایش ارائه کرد.

وی برگزاری این همایش را پدیده مهم فرهنگی توصیف و با استناد به آیاتی از قرآن کریم، به تبیین اهمیت قلم در دین مبین اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که ما پیرو مذهبی هستیم که هیچ گاه قلم را کنار نگذاشت و نگارش را تعطیل نکرد، تصریح کرد: جامعه بانوان ما و جامعه الزهرا مفتخر است که اولین کتاب به میراث مانده بعد از پیامبر گرامی اسلام، نویسنده آن یک بانو است، صحیفه فاطمیه که افتخار ما است به عنوان اولین کتاب و نخستین نگارش و تالیف یادگار حضرت صدیقه طاهره(س) است.

وی افزود: ما به عنون ملت ایران مفتخریم که در دوران جاهلیت مدرن که دیگران با کمال قدرت و گستردگی اعلام می کردند، همه تمدن های بشری در برابر تمدن غرب باید کرنش کنند، ملت بزرگ ایران راه نوینی را در مقابل بشریت گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد: امروز راهبری قدرت مندترین گفتمان جهان معاصر را قرآن کریم بر عهده دارد و ملت ایران راهگشای این مسیر نورانی است.

وی افزود: ملت ما اولین گام را در چهل سالگی خود برداشته و اکنون آغاز گام دوم را در محورهای هفت گانه ای که رهبری ترسیم کرده اند، شروع کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد: جامعه الزهرا به عنوان بزرگ ترین حوزه علمیه خواهران متمرکز خود را متعهد می داند تا با همکاری همه حوزه های علمیه بانوان و همه نهادهای همسو در راستای اهداف انقلاب اسلامی و گام های تبیین شده توسط رهبری تلاش خستگی ناپذیری را در تحقق این خواسته ها شروع کند و در تعمیق و گسترش اسلام ناب محمدی تا رسیدن به جایگاه اول در معارف حوزوی بانوان این تلاش را متوقف نکند.

وی بیان داشت: در راستای همین پیمان مقدس است که یک گام در تحقق این هدف با عنوان همایش کتاب سال بانوان را برداشته است، ظرفیت بسیار بالای مغفول مانده بانوان در عرصه پژوهش اقتضا می کرد که توجه ویژه ای به این ظرفیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی این همایش را توجه خاص به ظرفیت فوق العاده بانوان در کنار برگزاری همایش کتاب سال ایران و کتاب سال حوزه دانست.

وی بیان کرد: خواهران عزمی مجدد و همتی بلند را آغاز کنند که هم ظرفیت ها را ارتقا ببخشند و هم کاستی ها را برطرف کنند. این ایده دو سال قبل مطرح شد و جلسات متعددی را با شخصیت های برجسته حوزوی و غیر حوزوی داشتیم.

مدیر جامعه الزهرا از تمامی دست اندرکاران برگزاری همایش کتاب سال بانوان قدردانی کرد و گفت: بحمدلله گام اول برداشته شد و آثار برگزیده معرفی و تجلیل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی همچنین از همکاری و عنایت شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران و هیات امنای جامعه الزهرا و دیگر نهادهای همکار در برگزاری همایش کتاب سال بانوان قدردانی کرد.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: اعتراف می کنیم که در گام نخست همایش با نقص ها و کاستی هایی روبرو هستیم، این آغاز یک مسیر نورانی بزرگ است؛ از همه صاحب نظران و فرهیختگان تقاضا داریم با رهنمودهای خود ما را در تکمیل و تداوم این مسیر کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: این همایش غرس یک نهال است، ما به این همایش به عنوان یک بذرافشانی نگاه می کنیم که امیدواریم شجره طیبه ای باشد که مصداق خیر در عرصه های مختلف باشد.

مدیر جامعه الزهرا(س) از فعالیت دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان در طول سال خبر داد و گفت: هر خواهری که در حوزه معارف اسلامی قلم می زند اگر احساس می کند به پشتیبانی های علمی و خدمات پژوهشی نیازمند، ما افتخار می کنیم که این دبیری را داشته باشد؛ دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان در طول سال فعال خواهد بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات