۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۹۹۲۱۸
معاون پژوهش جامعه الزهرا مطرح کرد؛

گزارشی از اهداف برگزاری و آثار ارسالی به همایش کتاب سال بانوان

گزارشی از اهداف برگزاری و آثار ارسالی به همایش کتاب سال بانوان
معاون پژوهش جامعه الزهرا از ارسال حدود ششصد اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان و فعالیت صد ارزیاب در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) امروز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این معاونت ارائه کرد.

وی با بیان این که بانوان پژوهشگر پدید آورنده جریان های فکری جامعه هستند، گفت: ارتقای کمی و کیفی تولیدات حوزه های علمیه خواهران و حمایت از فرآیند تولید علم دینی و تجلیل از پژوهشگران برتر و معرفی آثارشان برنامه ریزی خاص می طلبید.

وی با بیان این که رویداد کتاب سال بانوان به عنوان یک رویداد مهم در کشور اسلامی ایران به حساب می آید، آنچه در این همایش مد نظر مدیریت جامعه الزهرا و دست اندرکاران بود شناساییی ظرفیت ها، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و هدایت پژوهش ها به سمت نیازهای جامعه اسلامی در موضوع زن و خانواده بود.

حقانی افزایش نشاط علمی در بین دانش پژوهان زن را از دیگر اهداف همایش کتاب سال بانوان دانست و گفت: در این خصوص از جمله مهم ترین سیاست های همایش توجه ویژه به آثار پژوهشی بانوان و نیاز محوربودن تالیف بود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا اهتمام به ترویج و ارتقای فرهنگ پژوهش و سنت های حوزوی را از دیگر اهداف همایش کتاب سال حوزه عنوان و تصریح کرد: اهتمام به تقویت رقابت علمی سالم در میان بانوان پژوهشگر و تاکید بر استانداردهای و شاخص های علمی و اهتمام ویژه به شناسایی و نخبگان پژوهشی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی در ادامه از ارسال ششصد اثر به دبیرخانه نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان خبر داد و گفت: جلسات کمیته علمی همایش کتاب سال بانوان با دبیری حجت الاسلام والسملیمین پارسانیا برگزار شد؛ یازده فاضل حوزوی و دانشگاهی ریاست هر گروه از داوری های را در رشته های تخصصی بر عهده داشتند.

حقانی با بیان ای که بیش از صد ارزیاب علمی آثار را در فرآیندهای مختلف داوری کردند، اظها رداشت: داوری آثار در سه مرحله اجمالی، تفصیلی و نهایی انجام شد؛ در مجموع 147 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافتند و از میان این آثار ۱۲ اثر شایسته و حائز رتبه انتخاب شد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا یادآورشد: در سال آینده برنامه ریزی های جدی تری را در این زمینه آغاز خواهیم کرد و این مژده را به بانوان پژوهشگر می دهیم که پذیرای پژوهش های شان خواهیم بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات