۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۹۹۲۲۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
حضور 300 دانش آموز بشرویه در رقابت های قرآنی، تأکید بر وحدت شیعه و سنی و دیدار با خانواده شهدا عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رقابت های قرآن و عترت با حضور پرشور 300 دانش آموزان مقطع دوره دوم ابتدایی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه، گفت: این رقابت ها که هر سال به همت کارشناسان و مجریان قرآن و نماز این اداره برگزار می شود، سبب خوشحالی خانواده ها و تشویق دانش آموزان به مسائل قرآنی می شود.

رضوانیان، ادامه داد: این رقابت ها در رشته های حفظ، قرائت و تحقیق، اذان و احکام برگزار شد.

اقدام شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی ربطی به اسلام ندارد

نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته در نشست علمای امامان جمعه و جماعت اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به این که در جاهایی که واجبات الهی زیر پا گذاشته می‌شود کسی حرفی نمی‌زند؛ گفت: در حالی که ویران کردن شهرهای مسلمانان حرام است اما کسی حرفی نمی‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که اقداماتی که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی انجام می‌دهند هیچ ربطی به اسلام ندارد افزود: آن چه در جمع کثیر مسلمانان وجود دارد، هوشیاری و بصیرت است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فعالیت 247 مسجد اهل سنت در خراسان جنوبی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به این ‌که ۲۴۷ مسجد اهل سنت در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ مسجد فعال و بقیه نیمه فعال است گفت: هدف از برگزاری این نشست، فعال شدن مساجد از حیث فرهنگی و منور شدن این پایگاه‌هاست.

حجت الاسلام مشرفی افزود: در بحث مدارس اهل سنت نیز پنج مدرسه رسمی وجود دارد که سه مدرسه مربوط به برادران و دو مدرسه مربوط به خواهران است و 142 طلبه رسمی برادر و 80 طلبه رسمی خواهر مشغول به تحصیل هستند.

دیدار با خانواده 4 شهید در بشرویه

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه فرماندار بشرویه به دیدار خانواده های چهار شهید از شهدای هشت سال دفاع مقدس رفتند.

این دیدار به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تکریم مقام خانواده شهدا انجام و از خانواده شهیدان طاووسی تجلیل شد. آن ها به دیدار صدقی، توحیدی، فضائلی و دنیایی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بشرویه رفتند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات