۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۹۹۲۷۲
امام جمعه تبریز:

توسعه با ارزش‌ها و باورهای هر جامعه شکل می گیرد

توسعه با ارزش‌ها و باورهای هر جامعه شکل می گیرد
حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم با تأکید بر نگاه واقع‌بینانه به مقوله توسعه، گفت: توسعه باید با ارزش‌ها، باورها و نیازهای مادی و معنوی هر جامعه شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش مجامع تعامل توسعه استان در تبریز، اظهار داشت: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، اکنون راهبرد انقلاب برای سال های آینده روشن است.

وی با بیان این‌که حجت برای همه تمام شده و برای نیروهای انقلابی هیچ عذری برای قصور پذیرفته نیست، افزود: نباید با بیانیه گام دوم انقلاب برخورد همایشی و تشریفاتی داشته باشیم؛ مسیر تعالی و پیشرفت کشور و البته تحقق تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است.

امام جمعه تبریز خواستار بازخوانی، تحلیل و نظریه پردازی در مورد بیانیه اخیر رهبر انقلاب شد و تصریح کرد: باید با جلوگیری از تحریف این منشور راهبردی در مقابل عادی شدن و به فراموشی سپرده شدن این بیانیه ایستاد، انتظار داریم این بیانیه هوشمندانه تبیین و به فهم و عزم ملی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، تصریح کرد: مفاهیم صلی توسعه در این بیانیه طرح شده است؛ به عبارتی باید نگاه واقع‌بینانه به مقوله توسعه داشته باشیم، توسعه باید با ارزش‌ها، باورها و نیازهای مادی و معنوی هر جامعه شکل گیرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم درباره توسعه سخن بگوییم، باید بر «ما می‌توانیم» توجه ویژه‌ای داشته باشیم، «امید واقع بینانه» و «خوشبینی مومنانه» به آینده معنی توسعه است، ایران اسلامی در دفاع مقدس هم مشکلاتی داشت که خسارت‌های فراوانی هم دیدیم ولی از همان جنگ برای توسعه کشور استفاده کردم.

امام جمعه تبریز با انتقاد از افرادی که دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را زیر سؤال می برند، گفت: برخی در سخنرانی‌های خود جنگ را زیر سؤال می‌برند، معلوم است جنگ خانمان‌سوز و غلط است اما جنگ هشت ساله که بر ما تحمیل شد، به عنوان فرصتی برای توسعه کشور استفاده شد.

وی ادامه داد: برخی معتقدند تحریم دور‌زدنی نیست و باید در برابر دشمنان کوتاه بیاییم؛ اگر می‌خواهیم تحریم نداشته باشیم باید تسلیم شویم و دست‌ها را بالا ببریم اما همین تحریم‌ها باعث پیشرفت کشور شده است، حقیقت امر آن است که زمینه توسعه‌خواهی و تجلی اراده عمومی برای توسعه؛ همین پیروزی انقلاب اسلامی بوده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات