۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۹۹۲۷۸

انتقاد عضو جامعه مدرسین از کمبود بودجه های فرهنگی

انتقاد عضو جامعه مدرسین از کمبود بودجه های فرهنگی
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با اشاره به القای روزانه هزاران شبهه علیه انقلاب در فضای مجازی از دولت به دلیل کمی بودجه در عرصه فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات مساجد استان قم به همت معاونت جامعه مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها و مراتع کشور پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این همایش با اشاره به آیه اول سوره انفال اظهار داشت: انصافا این بحث انفال و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با به صورت تخصصی در حوزه مطرح شود و عده ای از فضلایی که آشنایی با فقه دارند و با تفسیر و آیات در ارتباط هستند، روی این مسأله کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: منابع حیاتی ما همین جنگل ها و مراتع و منابع طبیعی هستند که لازم است موضوعات تعریف شود و از نظر احکام نیز ابعاد آن مشخص شود؛ این انفال در طول تاریخ همیشه در اختیار امام معصوم و نائب امام بوده است از این رو باید ارتباط منابع طبیعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با ولی فقیه روشن شود.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح کردند که در خیلی از امور در چهل سال اول با دقت و مطالعه علمی برخورد نشد و مسائلی پیش آمد که حالت ایستایی داشتیم، این چهل سال باید پایه و اساس گام دوم باشد، باید مشکلات قبل را ببینیم تا برای گام دوم مشکلات و گرفتاری های قبل را نداشته باشیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با اشاره به جنگ هشت سال استکبار جهانی علیه ملت ایران گفت: این ها تجربیات ارزنده ای است که در کنار تجربیات دیگر می تواند چراغ آینده انقلاب اسلامی باشد؛ اما نباید برکات انقلاب را در عرصه محیط زیست فراموش کنیم، چراکه قبل از انقلاب در قم فضای سبز به ازای هر نفر یک سانتیمتر بود، اما الان در شب های پنجشنبه و جمعه مردم به راحتی از فضای سبز استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: استان قم از نظر آب در بدترین وضعیت موجود قرار داشت ولی آبی که از سرشاخه های دز به استان قم منتقل شد حقیقتا نعمتی بزرگ بود که در ارتباط با آن قریب 1350 میلیارد هزینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی ابراز داشت: ما در ارتباط با گندم نیز قبل از انقلاب غیر از یک ماه در سال 11 ماه دیگر وابسته بودیم و استعمار ما را گرفتار کرده بود، اما امروز با بیش از 80 میلیون جمعیت از نظر گندم و مشتقات آن خودکفا شده ایم و اگر فشارها بر علیه این کشور نبود خیلی جلوتر بودیم.

وی با تأکید بر این که در این چهل سال به اندازه 400 سال در این کشور کار شده است، گفت: اگر تحریم ها نبود ما در رفاه کامل بودیم، اما مسأله مهم آن است که روستایی های ما وابسته به همین منابع طبیعی هستند و مراتع نیز خیلی مهم است که چگونه در اختیار افراد قرار بگیرد، بنابراین جا دارد که گروه نیرومند فقهی و تفسیری روی این مسائل کارکنند وموضوعات را در اختیار مدیران اجرایی قرار بدهند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دولت به دلیل بودجه های کم در عرصه فرهنگی یادآور شد: نظام ما اسلامی است و انقلاب ما هم اسلامی است، از این رو نباید نسبت به کارهای فرهنگی حداقل بودجه گذاشته شود چراکه اگر از نظر فرهنگی کوتاه بیاییم لطمه خواهیم خورد.

وی افزود: اگر در کشوری که این قدر سم پاشی های فرهنگی صورت می گیرد و 700 هزار شبهه در هر شبانه روز از طریق فضای مجازی القا می شود کاری نشود مردم و جوانان را از دست خواهیم داد، بنابراین باید اهمیت این مسأله را درک کنیم و دولت و مسؤولان نیز ارزش و اهمیت این مسأله را بدانند و برای آن کارهای جدی انجام بدهند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات