۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۹۹۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خواستار شد؛

لزوم تبیین هنرمندانه دستاوردهای حوزه و خدمات اجتماعی روحانیت

لزوم تبیین هنرمندانه دستاوردهای حوزه و خدمات اجتماعی روحانیت
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بر لزوم تبیین هنرمندان دستاوردهای حوزه و خدمات اجتماعی روحانیت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار مدیرعامل و شماری از مدیران خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان، ارتحال وی را ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه و روحانیت دانست.

وی با بیان خاطراتی از حضرت آیت الله مؤمن، از آن عالم ربانی به عنوان فقیهی وارسته، عالمی عامل و ساده زیست یاد کرد و گفت: ایشان حقیقا عالمی ملّا بودند و در زندگی شخصی خود نیز بسیار محتاط بودند؛ تشییع جنازه باشکوه ایشان نیز نشان دهنده جایگاه برجسته و محبوبیت فوق العاده آن عالم وارسته بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی همچنین حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را نشان دهنده عمق دلدادگی مردم به ارزش های دینی و انقلابی دانست و تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم داشتند، شاهد حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بودیم؛ این حضور نشان داد ایمان و تدین مردم بسیار عمیق است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های ارزنده خبرگزاری رسا، بر لزوم اطلاع رسانی دقیق دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه تاکید کرد و گفت: از این که می بینیم دوستان و همکاران رسا با تعهدی که دارند و زحمتی که می کشند توانسته اند فعالیت های ارزنده ای را در بخش های مختلف انجام دهند، لذت می برم.

وی تاکید کرد: مزیت نسبی خبرگزاری رسا پرداختن به مباحث حوزه و روحانیت است و باید این عرصه را حفظ کنید.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی انعکاس خدمات اجتماعی روحانیت به شکل جذاب و غیر تصنعی را امری مهم قلمداد کرد و گفت: انتشار اخبار و فعالیت های اجتماعی روحانیت باید به شکل طبیعی صورت گیرد، چراکه اگر حالت تصنعی به خود گیرد تاثیر منفی در افکار عمومی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی جذاب و هنرمندانه فعالیت های گروه های جهادی حوزه که در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، هم مشوقی برای طلاب است و هم جامعه را در جریان کارکردهای روحانیت قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر ذائقه فرهنگی مردم و گرایش آنان به امورات مرتبط با بصری، یادآورشد: غالب شدن فرهنگ بصری فرصتی است تا شما به سمت تولید کلیپ های کوتاه و جذاب چند رسانه ای بروید و از این طریق پیام و محتوا را به مخاطب برسانید.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: از نشست ها و همایش های علمی و دیگر رخدادهای درون حوزوی می توانید کلیپ های جذاب تهیه و به شکل هنرمندانه این دستاوردها را عرضه کنید.

وی توجه به تاریخ معاصر روحانیت و نیز فقه حکومتی را از دیگر عرصه هایی دانست که خبرگزاری رسا می تواند در این زمینه ها فعالیت کند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین زمینه گفت: در مباحث مربوط به فقه حکومتی تنها به دنبال برجسته کردن عنوان فقه حکومتی نباشید؛ بلکه بایستی در صدد رفع نیازهای جامعه اسلامی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان برای دست اندرکاران خبرگزاری رسا آرزوی توفیق کرد و گفت: برای ما این نشست، جلسه بسیار خوب و با برکتی بود.

پیش از سخنان رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل و شماری از مدیران و دبیران خبرگزاری رسا گزارش کوتاهی از بخش های مختلف این رسانه ارائه کردند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
فعالیتتان رو بیشتر کنین. از این دیدارها داشته باشین.
0
0