۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۹۳۰۰
رییس ستاد زکات استان اصفهان:

شورای زکات روستا نقش مهمی در محرومیت زدایی دارد

شورای زکات روستا نقش مهمی در محرومیت زدایی دارد
حجت الاسلام رنجبر گفت: تشکیل شورای زکات و فعالیت آن در روستا می‌تواند به عنوان یک کمیته امداد کوچک در جهت محرومیت زدایی از روستا نقش مهمی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسن رنجبر شب گذشته در همایش زکات شهر قمصر کاشان که در سالن اجتماعات شهرداری قمصر برگزار شد، بر اهمیت پرداخت زکات با هدف رفع محرومیت زدایی در جامعه تأکید کرد و گفت: تشکیل شورای زکات و فعالیت آن نقش مهمی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه دارد.

به گفته وی، تشکیل شورا‌های زکات و فعالیت این شورا‌ها در هر بخش و روستا می‌تواند به عنوان یک کمیته امداد کوچک در جهت محرومیت زدایی و کمک به محرومین همان بخش و روستا نقش مهمی داشته باشد.

حجت الاسلام رنجبر مهمترین وظیفه شورای زکات را شناسایی فقرا، متمولین و مودیان زکات دانست و اظهار داشت: شورای زکات باید درجهت شناسایی فقرا، متمولین و مودیان زکات در هر بخش و روستا اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای زکات روستاها، گفت: طرح شورای زکات روستا‌ها در اصفهان پایه ریزی شد و در حال حاضر در تمام کشور اجرایی شده است.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: شورای زکات می‌تواند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر روستا و روستائیان ساکن در شهر‌های بزرگ که دارای جایگاه و موقعیت اجتماعی هستند کمک‌های قابل توجهی برای زادگاه آن‌ها در روستا بگیرد.

رییس ستاد زکات استان اصفهان همچنین همدلی و وفاق بین مسوولان شهر قمصر کاشان را سبب ترویج امر واجب زکات و پیشرفت و توسعه امور و کمک به محرومین و نیازمندان دانست.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه از انتخاب شهر قمصر به عنوان شهر بی فقیر پایلوت در شهرستان کاشان خبرداد و ابراز امیداواری کرد، این طرح با همت و همکاری مسؤولان شهر قمصر کاشان اجرا شود.

لازم به ذکر است در حاشیه همایش زکات شهر قمصر کاشان مؤسسه خیریه ریحانه المصطفی قمصر با حضور مسؤولان شهرستان کاشان و شهر قمصر کاشان افتتاح شد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات