۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۵۹۹۳۲۰

معرفی کتاب «بهشت بی‌نشان»

معرفی کتاب «بهشت بی‌نشان»
نویسنده در کتاب «بهشت بی‌نشان» از ابعاد مختلف، به بررسی زندگی پرخیر و برکت الگوی تمام زنان و مادران جهان می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری رسا، در کتاب «بهشت بی‌نشان» تالیف فاطمه حقانی، از موضوعاتی همچون قبل و بعد از تولد و اسرار زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، دوران شیرخوارگی و بالندگی ایشان و احادیث تاریخی و نکات تلنگری و عبارات تاکیدی از نگاه فاطمی، مرثیه‌هایی در باب عبادت ایشان، دل‌نوشته‌هایی در باب جسارت و وقار و بیان عظمت ایشان و نقل‌قول‌هایی از معجزات و شفاعت‌هایشان در آن زمان و زمان حال، القاب و مکارم اخلاقی، نگاه معصومین به حضرت، وصف پیامبر در مقام عصمت زهرا (س) و احادیث معصومین، سخنان و احادیث خطبه‌های فاطمه زهرا (س)، سبک زندگی و نگاه‌های ادیان سنت و دیگر ادیان و ماجرای فدک سخن به میان آمده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «آن خطبه‌ای که فاطمه زهرا (ع) در مسجد مدینه، بعد از رحلت پیغمبر (ص)، ایراد کرده است، خطبه‌ای است که به گفته علامه مجلسی: «بزرگان، فصحا، بُلغا و دانشمندان باید بنشینند و کلمات و عبارات این خطبه را معنی کنند. این قدر پرمغز است از لحاظ زیبایی هنری؛ این سخن فاطمه زهرا (س)، مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج‌البلاغه و در حد سخنان امیرالمومنین (ع) است». آن عبادتش، این فصاحت و بلاغتش، این فرزانگی و دانشش، این معرفت و حکمتش، آن جهاد و مبارزه‌اش، آن رفتارش به‌عنوان یک دختر، آن رفتارش به‌عنوان یک همسر، آن رفتارش به‌عنوان یک مادر، آن احساساتش به مستمندان... این شخصیت جامع‌الاطراف، فاطمه زهرا (س) است. این الگوست؛ الگوی زن مسلمان، این است.»

بخشی از سخنان حضرت زهرا (س) در خطبه فدک، در صفحه ۱۸۱ کتاب اینگونه نقل شده است: «پس خدای متعال، ایمان را برای پاک نمودن شما از شرک و نماز را برای دور نمودنتان از کبر و زکات را برای تزکیه نفس و توسعه روزی و روزه را برای استواری اخلاص و حج را برای پایداری دین و عدالت‌ورزی را برای هماهنگی دل‌ها و فرمانبرداری از ما را برای نظم جامعه و رهبری ما را، سبب امنیت از پراکندگی و جهاد را برای عزت‌بخشی اسلام و بردباری در برابر مشکلات را کمکی در به دست آوردن پاداش و امر به معروف را برای اصلاح جامعه قرار داد.»

نخستین چاپ کتاب «بهشت بی‌نشان» در ۳۸۴ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۱۶ هزار تومان از سوی انتشارات امام منتظر (عج) راهی بازار نشر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات