۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۹۳۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه‌های علمیه در انتخاب آگاهانه مردم غیرقابل انکار است

نقش حوزه‌های علمیه در انتخاب آگاهانه مردم غیرقابل انکار است
حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین نیاز امروز جامعه بصیرت است، گفت: نقش حوزه‌های علمیه در انتخاب آگاهانه عموم مردم غیرقابل انکار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست علمی «تعمیق ایمان و باور‌های دینی از منظر آیات و روایات» ویژه طلاب و دانش آموختگان خواهران این استان، با تشکر از برگزاری چنین دوره‌های کاربردی و علمی خاطرنشان کرد: باید طلابی متخصص متناسب با نیاز‌های روز جامعه تربیت کنیم و این مهمترین رسالت امروز ما است.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: دیگر نمی‌شود تنها با تحصیل در حوزه پاسخگوی شبهات دینی عموم مردم بود؛ باید در هر زمینه‌ای مربی تربیت کنیم تا بتوانیم در جامعه نقش آفرین باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه علم، نخستین راهنمای انسان است و آن چه او را به مقصد می‌رساند، شناخت، معرفت و بینش است، افزود: امام محمدباقر (ع) فرمودند هر کس حکمت نصیبش شود، خیر کثیر می‌بیند؛ این حکمت معرفتی است در اوج و شناختی است از آنچه انسان در آن مسیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه زیادی اعمال و عبادات برتری نمی‌آورد، افزود: آن چیزی که انسان را افضل موجودات و در بالاترین جایگاه‌ها قرار می‌دهد، معرفت و شناخت است چراکه عبادت بدون شناخت پوچ و تهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عالی‌ترین درجه برای مؤمن آن است که بصیرت و معرفتش از همه بیشتر باشد، گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس (ع) هم که او را به بالاترین جایگاه‌ها رساند، همین بینش و بصیرت بالا بود.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی بصیرت و شناخت است، خاطرنشان کرد: در سایه بصیرت می‌توان درست انتخاب کرد و در سایه انتخاب آگاهانه می‌توان به بهشت رسید؛ به یقین نقش حوزه‌های علمیه در این بین غیرقابل انکار است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات