۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۹۳۲۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عضویت در FATF مشکلی را حل نمی‌کند|مشکل کشور مدیریت است نه تحریم

عضویت در FATF مشکلی را حل نمی‌کند|مشکل کشور مدیریت است نه تحریم
قالیباف مشکلات کشور را ریشه در مسائل مدیریتی دانست و گفت: مشکلات کشور ریشه در ناتوانی مدیران کشور و باورهای غلط آنها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز در همایش جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی، با اشاره به حماسه آفرینی مردم اصفهان در تشییع 27 شهید حادثه تروریستی زاهدان، گفت: کسانی که مدعی هستند مردم از انقلاب خسته شده‌اند باید این حماسه آفرینی‌ها را تماشا کنند.

وی در ادامه به تشییع 370 شهید دفاع مقدس در سال 61 از سوی مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: 27 شهید مدافع امنیت و وطن که در اصفهان تشییع شدند همان روحی را به شهر بخشیدند که در دهه 60 در اصفهان شاهد آن بودیم و این از افتخارات اصفهان است.

بیانیه گام دوم به خوبی کارنامه 40 سالگی انقلاب را تبیین کرده است

قالیباف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در راستای تبیین کارنامه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی در ابعاد مختلف با ما سخن می‌گوید، این بیانیه یک سند تحلیلی کامل از 40 سالگی انقلاب اسلامی است، این سند حتی نقدی خوب و دقیق به گذشته دارد و به تبیین افق پیش رو پرداخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: برای اینکه رو به جلو حرکت کنیم و در راستای این بیانیه گامی برداشته باشیم، باید وارد عمل شده و اقدام کنیم، عملیاتی کردن این بیانیه بیش از تعریف و توصیف لازم است.

وی کارنامه انقلاب اسلامی در زمینه آرمان‌های انقلاب و اسلامی بودن و مردم سالاری را درخشان و افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: دشمنان همواره در حال توطئه علیه انقلاب اسلامی هستند، دشمن تلاش می‌کند تا پیش از فروپاشی اقتصادی، فروپاشی ذهنی در جامعه رخ بدهد و مردم ما دچار شک و تردید شوند، دشمن تلاش می‌کند تا باورها و انیده‌های مسؤولان و تصمیم گیرندگان را دچار مشکل کند تا در نهایت با تبلیغات علیه نظام بتواند حمایت مردم از نظام را برداشته و نظام را سرنگون کند.

مردم همیشه حامی انقلاب اسلامی هستند

قالیباف با بیان اینکه مردم ما همواره حامی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی هستند و وفادارتر و بصیرتر از مسلمانان صدر اسلام هستند، تصریح کرد: امام خمینی و امت انقلابی همیشه پیشتاز بوده‌اند و پیشتاز خواهند بود، مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم برخی مربوط به گذشته است و امروز سرعت آن بیشتر شده است.

وی با اشاره به وجود تهاجم فرهنگی در طول تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های مشکلات اقتصادی که شاهد آن هستیم باور غلط کسانی است که مدیریت کشور را در اختیار دارند، این اشخاص نسبت به اسلام سیاسی و رویکرد و تفکر امام خمینی و انقلاب اسلامی دچار شک هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنی صدر معتقد بود باید شکست را در جنگ تحمیلی بپذیریم در حالی که خداوند از ما می‌خواهد به دنبال اهداف مقدس خود برویم، اظهار کرد: این باور شهدایی نظیر کاظمی و خرازی بود که باید به وظایف خود عمل کنیم تا از نصرت الهی برخوردار شویم، اینکه مسؤولان معتقد هستند باید با کدخدا به توافق برسند و نظر او را جلب کنند ریشه در باورهای غلط آنها دارد.

قالیباف بخش دیگر مشکلات اقتصادی کشور را داری ریشه در مدیریت و ناکارآمدی مدیران دانست و تصریح کرد: اگر تدبیر و مدیریت نباشد مشکلات حل نخواهد شد، خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم علیرغم ناکارآمدی به موفقیت برسیم.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نظام انقلاب اسلامی 2 ویژگی دارد، یکی روحیه انقلابی و دیگری نظم سیاسی و اجتماعی، مدیریت جهادی یعنی هم توان مدیریتی داشته باشیم و هم روحیه جهادی، اگر علم مدیریت با روحیه جهادی در کنار یکدیگر قرار نگیرند نمی توانیم در مسیر تمدن سازی گام برداریم.

FATF مشکلی از کشور برطرف نخواهد کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولتی بودن اقتصاد را یکی از عوامل رشد فساد در کشور دانست و عنوان کرد: اگر اقتصاد در اختیار مردم قرار بگیرد شاهد کاهش فساد در کشور خواهیم بود، ذات اقتصاد دولتی فساد به دنبال دارد، در تقابل با تحریم‌های آمریکا مردم تحریم را دور می‌زنند اما دولت حل مشکل آب کشور را به برجام گره می زند و مشکل گوشت را هم به FATF پیوند می‌دهد. این در حالی است که چه در FATF عضو شویم و چه در لیست سیاه آن قرار بگیریم شرایط ما در حوزه تحریم و مسائل مربوط به آن تغییری نخواهد کرد.

قالیباف FATF را نماد حکمرانی نظام سرمایه داری توصیف کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده 30 درصد مشکلاتی که شاهد هستیم به علت تحریم‌ها است و 70 درصد مشکلات کشور ریشه در مسائل درونی ما دارد، اگر ما خودمان مشکلات را برطرف کرده بودیم امروز شاهد این مشکلات نبودیم، مردم برای انقلاب اسلامی و کشورشان هزینه و فداکاری می‌کنند اما نباید توقع داشت مردم بی عرضگی‌ها و ناتوانی‌ها را هم به حساب آمریکا بگذارند و برای آن هزینه کنند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دانشجوی مشروطی دانشگاه شهادت
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
حزب الله تا تحقق آرمانهای امام و شهدا پای انقلاب و رهبرش ایستاده است.
0
0