۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۹۹۳۴۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وحدت بین جریان‌های انقلابی لازمه حرکت در مسیر بیانیه راهبردی رهبری است

وحدت بین جریان‌های انقلابی لازمه حرکت در مسیر بیانیه راهبردی رهبری است
امام جمعه شهرکرد، وحدت را مهمترین نیاز امروز جریان‌های انقلابی دانست و گفت: بیاینه رهبر معظم انقلاب با اختلاف پیش نمی‌رود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانیه راهبردی رهبری در گام دوم انقلاب اظهار کرد: تبیین و تشریح بند بند این بیانیه و نهادینه شدن آن در بین عموم جامعه از ضرورت‌ها است که همگان نسبت به این رسالت مهم مسؤولیت دارند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید نظام سازی در کشور تحکیم شود، خاطرنشان کرد: روح اصلی این بیانیه راهبردی می‌گوید توجه به نظام سازی باید در کنار جامعه سازی باشد که توجه به این امر لازم و ضروری است.

وی با اشاره به جامعیت این بیانیه راهبردی در همه زمینه‌های مختلف کشور تصریح کرد: در این بیانیه ضرورت‌های امروز کشور در عرصه‌هایی همچون علم و فن آوری، اشتغال و اقتصاد، اخلاق و معنویت، امور فرهنگی و پژوهشی و در یک کلام آن چه کشور برای رشد و پویایی نیاز دارد، به خوبی بیان شده که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نقش بی بدلیل مردم و دولتمردان در جامعه سازی گفت: باید فضای علمی و تولید با محوریت دینی و اصلاح روش‌های غلط در برنامه‌ها و سبک زندگی باشد به نحوی که ازدواج‌ها ساده‌تر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید فضای خانه‌های ایرانی، نورانی، اخلاقی و ایمانی شود، افزود: انقلابیون برای تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب و رشد و شکوفایی کشور دغدغه‌مند وارد میدان عمل شوند و نگذارند بی تفاوتی در کشور فراگیر شود.

وی، وحدت را مهمترین نیاز امروز جریان‌های انقلابی دانست و با توصیه به آن‌ها اظهار کرد: مسائل شخصی را کنار بگذارند چراکه بیاینه رهبر معظم انقلاب با اختلاف پیش نمی‌رود و نیازمند وحدت و همراهی است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری در کشور اشاره کرد و گفت: شکل گیری کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) نشان دهنده اهمیت جایگاه محرومان و مستضعفان در بین مسؤولان و دولتمردان است.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت به قشر ضعیف و محروم جامعه روح انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: روش پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت این گونه بوده که گاهی تمام اموال خود را به مستضعفان می‌بخشیدند و مُقید به سهیم کردن فقرا در زندگی خویش بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه تقویت دستگاه‌های امدادرسان از سوی دولت در شرایط کنونی کشور از مهمترین ضرورت‌ها است، افزود: متأسفانه دولت معیشت مردم و امور اقتصادی را به حال خود رها کرده است که این برازنده نظام اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مطالبات امروز مردم در امور اقتصادی و معیشتی کاملا به حق است، ابراز کرد: انتظار ما از دولت این است که با همه توان برای رفع مشکلات معیشتی مردم وارد میدان عمل شود و نگذارد کمر مردم زیر فشار اقتصادی خورد شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۵ اسفندماه آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است، تصریح کرد: توجه به منابع طبیعی یکی از مهمترین ضرورت‌ها است که همه نسبت به صیانت و حراست از آن مسؤولند./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات