۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۹۹۳۵۱
امام جمعه موقت اهواز:

مسؤولان به جای تعامل با دشمن به نیروهای جوان تکیه کنند

مسؤولان به جای تعامل با دشمن به نیروهای جوان تکیه کنند
امام جمعه موقت اهواز گفت: مسؤولان به جای تعامل با دشمنان با تمام توان به تقویت عرصه‌ها و استعداد‌های داخلی معطوف شود که قطعا وضعیت متفاوت‌تر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به استعفای آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز بیان داشت: اهوازی‌ها بیش از نیم قرن است که با حضور و مجاهدت‌های آیت الله موسوی جزایری در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی و مبارزه هایشان با رژیم پهلوی و دستگاه مخوف ساواک آشنا هستند، تأسیس حوزه‌های علمیه و تربیت علما، تقویت و توسعه مراکز دینی و مذهبی و جریان ولایتمداران در استان، حضور در مجالس عزا و شادی مردم تنها شمه‌ای از خدمات آیت الله موسوی جزایری است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دفتر رهبری و شخص رهبر انقلاب همواره به وجود آیت الله موسوی جزایری و برکاتش تصریح کردند، عنوان داشت: آیت الله موسوی جزایری بیان داشت شبهه شرعی پیش آمده براساس نظریه فقهی خود و علما به گونه‌ای است که از اقامه نماز جمعه معذور هستم.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به گزارش رییس کمیته امداد استان مبنی بر ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی اظهار داشت: به همت خوزستانی‌ها امسال در سال سیاه چاله تحریم‌ها و فشار اقتصادی و از هم گسیختگی بازار شاهد افزایش ۳۰ درصدی کمک به کمیته امداد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به بنیاد شهید استان در رابطه با ساماندهی قبور، عکس‌ها و وصیت نامه‌های شهدا تذکر داد و گفت: ۱۴ اسفندماه برای برخی‌ها که زمینه انحراف دارند و برخی‌ها که تصور دارند ملت ایران در بحران‌ها رهبری و ولایت را تنها خواهند گذاشت، بسیار عبرت آموز است.

وی با بیان اینکه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و ذلیلی دشمنان را دیدیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به بلوغ فکری رسیده و وظیفه داریم مبانی نظریه امامین انقلاب اسلامی را به عنوان مبنا قرار داده و تدریس کنیم همچنین جریان نفاق موجود در بدنه انقلاب اسلامی را بشناسیم همان جریانی که نمی‌خواهد مبانی امام راحل به عنوان مبانی اصلی انقلاب و مسؤولان و کارگزاران امت قرار بگیرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: برای نهادینه کردن مبانی امام باید صحنه کارزار را شناخت، نقشه راه و عملیات را بشناسیم و به فرمانده باور داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه برخی‌ها در پی ایجاد اشتباهات محاسباتی هستند، اضافه کرد: برخی‌ها باید چشم‌ها را باز کنند، در برخی دولتمردان امید واهی به غرب و اروپایی‌ها مشاهده می‌شود؛ بهتر است به جای تعامل با دشمنان اسلام و انقلاب و کشور تمام توان به تقویت عرصه‌ها و استعداد‌های داخلی معطوف شود که قطعا وضعیت متفاوت‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه فرماندهی جبهه اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می‌کند، تصریح کرد: برخی‌ها به دنبال دامن زدن به دوقطبی‌های کاذب و فشار برای تصویب پالرمو و FATF هستند حال آنکه تجربه کلاه گشادی که از طریق برجام بر آن‌ها تحمیل شد را تجربه کردند.

وی گفت: حرف درستی نیست که یک شخصیت برجسته بگوید چرا مسأله تصویب و یا عدم تصویب را به دست ۲۰ نفر می‌سپارید حال آنکه اگر کارشناسی مشاوران رهبری تشخیص دهند که FATF به ضرر کشور است، باید پذیرفت.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: حضرت آقا اگر نظر موافق در رابطه با لوایح داشت اجازه نمی‌داد لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شوند.

خطیب نماز جمعه اهواز اظهار داشت: کاستی‌ها و نگاه ناقص سبب شد تا با وجود دستور رهبری، فضای مجازی ساماندهی نشود و با استفاده از آن، جوانان مان را در رژه نیرو‌های مسلح اهواز به گلوله بستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات باید در دادگاه پاسخگو باشد، گفت: وزیر جوان، خامی و جوانی نکند و باید پاسخگو باشد که چرا به ساماندهی فضای مجازی نپرداخت؟ البته از دادستان کل کشور انتظار پیگیری را در این زمینه داریم.
 
وی با بیان اینکه جشن پیروزی جبهه مقاومت طی دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب برگزار شد، گفت: این جشن ابتدای پیروزی است و دشمنان بدانند باز پیروزی نصیب ایران است./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات