۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۹۹۳۶۶

هشدار امام جمعه نجف نسبت به نفوذ سیاسی کشورهای عربی در عراق

هشدار امام جمعه نجف نسبت به نفوذ سیاسی کشورهای عربی در عراق
امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد: حضور سران پارلمان کشورهای همسایه عراق در بغداد به شرط عدم دخالت در امور این کشور اقدامی پسندیده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، ضمن استقبال از برگزاری کنفرانسی با حضور رؤسای پارلمان های کویت، عربستان و اردن در بغداد گفت: اگر این کنفرانس منجر به مداخله در امور داخلی، سیاسی و روابط بین الملل عراق نشود، اقدامی مثبت است.
وی با اشاره اقرار ائتلاف بین المللی برای قتل 1257 شهروند عراقی و سوری افزود: ائتلاف بین المللی باید سرنوشت 3 هزار جوان ایزدی ربوده شده در عراق را مشخص کنند.
امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مسؤولان عراقی باید به اماکنی که به ترویج فساد و اباحه گری می‎پردازد، برخورد کند زیرا جوانان را فریب و موجب نابودی خانواده ها می شود.
وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: انتفاضه شعبانیه - قیام مردم عراق علیه رژیم بعث عراق – در تاریخ 1 مارس 1992 میلادی نقطه عطفی در تاریخ عراق بود و منجر به تغییر مواضع بین المللی نسبت به صدام دیکتاتور سابق عراق شد. آزادی کنونی عراق به برکت خون و جانفشانی های آن زمان است.
حجت الاسلام قبانچی در خطبه های دینی گفت: تفکر، عمل خیر، قناعت، توکل، صبر و تحمل از عوامل سعادت انسان است.
گفتنی است که مرزوق علی الغانم رییس پارلمان کویت گفت : روسای پارلمان‌های کویت، عربستان و اردن تصمیم گرفته‌اند در کنفرانس روسای پارلمان‌های کشورهای همسایه عراق که در بغداد برگزار می‌شود، شرکت کنند.
وی در اظهارات تامل برانگیزی افزود پارلمان‌های عربی درباره اینکه فضا را برای کشورهای دیگر خالی نکنند تا پر کنند، به اجماع دست یافته‌اند، کشورهای عربی باید دست به تحرک بزنند و بر گسترش نفوذ عربی در داخل عراق تاکید کنند.
به گفته الغانم، عبدالله آل شیخ رییس مجلس مشورتی عربستان اعلام کرده است که نشست پارلمان‌های عربی حاشیه خلیج فارس اواخر مارس آینده در جده برگزار خواهد شد و از تمام روسای پارلمان‌های کشورهای عربی عضو شورای همکاری دعوت به عمل آمده است./994/ب901/ف

ارسال نظرات