۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۳۷۲
حجت الاسلام میرباقری:

حفظ دین در عصر غیبت مهمترین وظیفه مومنان است

حفظ دین در عصر غیبت مهمترین وظیفه مومنان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افضل اعمال انتظار فرج است، گفت: انسان مومن در عصر غیبت در مواجهه با فتنه ها باید دیندار باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرباقری استاد حوزه علمیه، امروز در برنامه عصر عاشقی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، گفت: طبق صریح روایات اگر کسی در عصر غیبت منتظر واقعی باشد از دنیا برود مانند کسی است که در رکاب پیامبر اکرم(ص) شمشیر زده و به شهادت رسیده است؛ بنابراین انسان منتظر باکسی که در انتظار فرج به سر نمی‌برد بسیار فرق دارد.

وی با تأکید بر اینکه افضل اعمال انتظار فرج است، ابراز کرد: مراد از این سخن انتظار عملی است که انسان منتظر انجام می‌دهد، انسان منتظر باید بداند چه عملی باید انجام دهد که در زمره منتظران حضرت قرار گیرد.

حجت ‌الاسلام میرباقری بابیان اینکه عصر غیبت دوران بسیار سختی است، اظهار داشت: خداوند در این دوران مؤمنان را مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهد و افراد کمی هستند که از این امتحانات سربلند خارج می‌شوند؛ طبق صریح روایات در آخرالزمان فتنه‌ها به‌قدری پیچیده می‌شوند که حفظ ایمان برای انسان مؤمن مانند نگاه‌داشتن آتش در دست است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در آخرالزمان اگر کسی بر دین خود استقامت کند خداوند اجر و پاداش 50 تن از اصحاب پیامبر را به او می‌دهد؛ بنابراین نخستین دغدغه انسان منتظر در عصر ظهور حفظ دین باید باشد.

وی با استناد به سوره تحریم، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ای اهل ایمان خود و خانواده خودتان را از آتش جهنم نجات دهید؛ انسان منتظر باید صبر بر دینداری داشته باشد.

حجت الاسلام میرباقری بیان داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: برای صاحب امر غیبتی است که بندگان مؤمن می‌توانند در آن دوران با تمسک به دین و تقوای الهی خود را از آسیب‌های آخرالزمان حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان دین‌دار تسلیم رضای الهی است، گفت: انسان دین‌دار همه اعمال خود را بر اساس رضایت الهی انجام می‌دهد و در همه امور تسلیم خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه انسان مؤمن باید مطیع محض اوامر الهی باشد، خاطرنشان کرد: انسان همه اعمال خود را باید طبق فرمان الهی انجام دهد. دستوراتی که فقها و مجتهدان مطرح می‌کنند همه بر اساس فرمان الهی است./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات