۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۹۹۳۷۹
حجت الاسلام میرزامحمدی:

جهاد اقتصادی راه خروج از بحران اقتصادی کنونی است + فیلم

جهاد اقتصادی راه خروج از بحران اقتصادی کنونی است + فیلم
حجت الاسلام میرزامحمدی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های داخلی تأکید کرد و لازمه خروج از بحران اقتصادی کنونی را جهاد اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی امشب در یادواره شهیدان فاطمی که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به آیه ۹۵ سوره نساء اظهار داشت: این آیه شریفه، یکی از ملاک های برتری و افضلیت را جهاد فی سبیل الله معرفی می کند و مجاهدین را دارای رتبه و درجه ای بسیار معرفی فرموده که در ابتدای آیه دو دسته از مؤمنین را مورد اشاره قرار می دهد که با هم مساوی نیستند و دسته مجاهدین را از یک برتری و علوّی نسبت به دسته اول مجزا می کند از کسانی که جا زدند، اگر چه مومنین بودند و تعبیر به قاعدین می کند؛ این آیه مجاهدین را با کفار قیاس نمی کند چرا که قیاس باطلی است و مجاهدین را که در زمره مؤمنین هستند با قاعدین مورد مقایسه قرار می دهد.

وی گفت: این جایگاه نعمت فی سبیل الله است که قرآن مصادیق جهاد را مالی و جانی بیان کرده است و روایات این مصادیق را زبان، دست و قلوب توسعه داده اند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت علی(ع) در ۹ خطبه و ۵ حکمت نهج البلاغه از نعمت جهاد سخن می فرمایند و تمام جامعه اسلامی که این وصیت نامه به دست شان می رسد را به جهاد دعوت می کنند و این وصیت نامه حضرت است.

وی با بیان این که شهدای ما در زمره خاصان اولیای الهی بوده اند، گفت: باب الجهاد بهشت فقط برای اولیای الهی که توسط خدا گزینش شده اند، باز می شود.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: حضرت علی(ع) پس از بیان مجاهدان فی سبیل الله، تبعات ترک جهاد فی سبیل الله را بیان فرمودند و انگار آن حضرت این خطبه را امروز بیان کرده اند و فرمودند کسانی که جهاد را ترک می کنند، خداوند لباس ذلت و خواری به تن این جامعه می کند؛ چندین سال است که آمریکا و اسرائیل کشورهای همسایه ایران را اداره می کنند اگر چه کشوری اسلامی باشند، به واسطه ترک جهاد در تضییع جهاد فی سبیل الله به تن آن جامعه لباس ذلت پوشیده شده است.

وی در خصوص تارکان جهاد فی سبیل الله گفت: در تشخیص حق و  باطل جا می زنند و نعمت بصیرت از این جامعه می رود و حق از این جامعه روی بر می گرداند نه این که این جامعه از این حق روی برگرداند و قرآن و روایات فرمودند که چنین جامعه ای به قهقرای جاهلیت خواهد برگشت و از نعمت عقل، بصیرت، اقتدار و امنیت به دور است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هر زمانی فردی از سیاسیون ندای بن بست سر دادند که نمی توانیم، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تعبیر جهاد سردادند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) 15 سال در تبعید بودند و قبل از آن نیز فریادها زدند تا امروز ما به این عزت برسیم. جامعه ای که از نعمت جهاد محروم باشد، لباس ذلت به تن خواهد کرد.

وی لازمه خروج از بحران اقتصادی کنونی را جهاد اقتصادی دانست و گفت: عده ای 6 سال سرمایه ملی این مملکت را به بهانه مذاکره با آمریکا از بین بردند و نصایح رهبر معظم انقلاب را گوش نکردند و آرمان های مقدس امام راحل و شهدا را زیر پا گذاشتند؛ روزی گفت و گوی تمدن ها و روز دیگر توسعه علم و فناوری را مطرح کردند و امروز می بینیم که رییس جمهور آمریکا به صراحت بیان می کند که ما برنده برجام بودیم، در حالی که برخی در داخل کشور شعار برد برد سر می دهند که باید بگویند در این مذاکره چه چیزی را بردیم؟

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت های داخلی برای برون رفت از مشکلات اظهار داشت: جامعه ای که با 300 هزار خون شهید شجره طیبه اش آبیاری شده بود و اجازه نداده بود که یک وجب از خاک میهن اسلامی به یغما برود و عزت ایرانی زیر سؤال برود، در برابر 1+5 چه معامله ای کردیم که امروز ثمره تکیه بر آمریکایی ها و اروپایی ها را می بینیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند مشکلات اقتصادی داریم اما درمان این مشکلات، داخل جامعه ایران اسلامی است و کسی بیرون از مرزها دنبال نسخه درمان نگردد.

وی خاطرنشان کرد: مجاهد فی سبیل الله اهل عافیت طلبی نیست و انقلابی تمار عیار است و اشدا علی الکفار است، چنین فردی منتظر فرصت طلبی برای پر کردن مطامع نفسانی و شهوانی خود نمی شود، اگر چه تنها بماند، اما در برابر امام حق دفاع می کند./822/پ202/ج

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مهدی فلاحی
ارسال نظرات