۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۵۹۹۳۸۱
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «شعر انقلابی و ادبیات پایداری»

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «شعر انقلابی و ادبیات پایداری»
این نوشته شعر انقلاب پیش از پیروزی و پس از پیروزی، دوران دفاع مقدس و پس ازآن و نیز ادبیات مقاومت در فلسطین و افغانستان را دربردارد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «شعر انقلابی و ادبیات پایداری» اظهار داشت: در این نوشته بر آنیم تا شعر انقلاب اسلامی، پیش از پیروزی و پس از پیروزی، به ویژه شعر دوران دفاع مقدس را بررسی و تحلیل کنیم.

وی گفت: این نوشته که در قالب متن آموزشی تهیه شده در ۱۶ درس درباره انقلاب اسلامی و زمینه‌های اسلامی و میهنی آن، شعر انقلاب پیش از پیروزی و پس از پیروزی، دوران دفاع مقدس و پس ازآن و نیز ادبیات مقاومت در فلسطین و افغانستان فراهم شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در چند درس نخست به پیش زمینه‌ها و ویژگی‌های شعر انقلاب و نیز دفاع مقدس، سبک شعر، قالب‌ها و مضامین مهم آن پرداخته شده و سپس در چند درس مهمترین شاعران انقلاب و دفاع مقدس معرفی و شعر آنان بررسی شده است.

وی افزود: اثر حاضر کوششی است مختصر و نه سزاوار در باب «شعر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ادبیات پایداری» این واقعیتی است که ادبیات نیمۀ قرن اخیر در کشور‌های پارسی گو ـ بخصوص در ایران و افغانستان- ادبیاتی است در هم تنیده با استقامت‌ها و پایداری‌ها و برخاسته از شرایط خاص سیاسی– اجتماعی.

پهلوانی اظهار داشت: در باب شعر انقلاب و دفاع مقدس و ادبیات پایداری البته کنگره‌های گوناگونی برگزار شده، مقالاتی نگاشته و کتاب‌هایی تألیف گردیده است؛ با این همه جای کتابی آموزشی و مدون همچنان خالی به نظر می‌آید.

وی گفت: نویسندگان این اثر کوشیده اند این خلأ را، نه آنچنان که بایسته و در خور، تاحدودی پر نمایند و این میسّر نبود جز با بهره گیری از پژوهش‌ها و کار‌های علمی دیگرانی که در این عرصه گام‌هایی زده اند و کوشش‌هایی نموده اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «شعر انقلابی و ادبیات پایداری» پرداخت و تصریح کرد: این کتاب نوشته محمد فولادی و بهاءالدین اسکندری است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) به چاپ رسیده است.

وی افزود: کتاب «شعر انقلابی و ادبیات پایداری» با ۴۱۶ صفحه به زبان فارسی و به قیمت ۱۹۰۰۰ تومان در سال ۱۳۹۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند.

برای دریافت نسخه الکترونیکی این کتاب می‌توانید اینجا کلیک کنید. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات