۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۹۹۳۸۲
آیت الله مصباح یزدی:

تکیه بر غیر خدا مشکلی از انسان حل نخواهد کرد

تکیه بر غیر خدا مشکلی از انسان حل نخواهد کرد
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که اعتماد و توکل به خدا انسان را از دیگران بی نیاز می کند، گفت: تکیه بر غیر خدا مشکلی از انسان حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق گفت: هدف آفرینش و بالاترین مقامی که انسان می تواند به آن دست پیدا کند اطاعت و بندگی خداوند متعال است.

وی افزود: باید ایمان داشته باشیم که خدا ما را آفریده تا با رفتار اختیار خود مستحق رحمتی شویم که از طریق اطاعت و بندگی حاصل می شود، اگر انسان به این موضوع ایمان داشته باشند به دنبال شناخت آن می رود و تفکر می کند تا چگونه به هدف خود برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان نباید در انجام تکالیف خود کم کاری کند، اظهار داشت: انسان در مسیر انجام تکالیف الهی و عمل به دستورات دینی نباید دچار یأس و ناامیدی شود و تحت تأثیر فضاسازی دشمنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مؤمن تنها باید به قدرت الهی تکیه و اعتماد داشته باشد نه این که به دیگران رو بزند و به آن ها تکیه کند، انسان هیچگاه نباید به غیر خدا امیدوار باشد بلکه تمام نیازهای خود را باید از خداوند متعال طلب کند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که اعتماد و توکل به خدا انسان را از دیگران بی نیاز می کند، ابراز داشت: تکیه بر غیر خدا مشکلی از انسان حل نخواهد کرد، مرز مؤمن با غیر مؤمن این است که تنها به وعده الهی اعتماد دارد و به خداوند متعال تکیه و توکل می کند.

وی عنوان کرد: انسان برای رسیدن به سعادت و کمال باید موانع را برطرف کند، انسان برای این که در این راه موفق باشد به کمک الهی نیاز دارد و محور همه خواسته های اهل بیت طاهرین(ع) کمک خواستن از خداوند متعال است چرا که دل مؤمن نباید به غیر خدا تکیه داشته باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات