۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۹۴۱۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
تجلیل از مادران و همسران شهدا در فاروج و رقابت دو هزار و 500 نفر در آزمون حفظ قرآن کریم عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  مراسم تجلیل بیش از 80 نفر از مادران و همسران شهدا در فاروج برگزار شد.

حجت الاسلام نوروزی امام جمعه فاروج در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهادت در راه خدا بالاترین اعمال و ارزشمندترین عبادت هاست و بالاتر از شهادت هیچ عمل خیری وجود ندارد.

درگاهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فاروج نیز گفت: این شهرستان دارای 324 شهید والامقام، 200 جانباز  و 15 آزاده است.

رقابت دو هزار و 500 نفر در آزمون حفظ قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: امروز نهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور دو هزار و ۵۹۹ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با یکدیگر رقابت کردند.

حجت الاسلام عظیم آسوده، گفت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در هفت رشته حفظ جزء اول قرآن کریم، حفظ ٥ جزء، ١٠، ١٥، ٢٠ و ٣ جزء و حفظ کل قرآن کریم صبح امروز (9 اسفند)  همزمان با سراسر کشور برگزار ‌شد.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم آزمون با عنوان مفاهیم، گفت: قرآن آموزان در این مرحله در هفت رشته ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن کریم، حفظ موضوعی، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح نهم اسفند ماه جاری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه این آزمون در هشت حوزه امتحانی و در هشت شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: دبیرستان سیمه در شهرستان بجنورد، موسسه بصریت در راز و جرگلان، تالار اندیشه در گرمه، حوزه علمیه خواهران در مانه و سملقان، دبیرستان شهید حسین پوران در فاروج، دبیرستان کریم حاتمی در شیروان، دبیرستان دکتر شریعتی در جاجرم و دانشگاه پیام نور در اسفراین مکان های برگزاری آزمون بود.

٣١۵ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره مطبوعات رسید

مدیرخانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی، گفت: با پایان گرفتن زمان ارسال آثار پنجمین جشنواره دوسالانه مطبوعات استان، ٣١۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

علی خادمی بخش های پنجمین جشنواره مطبوعات را شامل سرمقاله؛ عکس، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش و یادداشت و همچنین بخش ویژه شامل موضوعات اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی،حقوق شهروندی، فرهنگ ایثار و شهادت، محور توسعه و بحران آب عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بعد از برگزاری جشنواره قرآن و عترت در رسانه؛ که هفته جاری شاهد برگزاری آن بودیم؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره دوسالانه مطبوعات و رسانه های استان نیز به اتمام رسید و آثار جشنواره برای داوری ارسال شد.

وی افزود: زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره ١۵ اسفندماه جاری تعیین شده است که امیدواریم سازو کارها و اعتبارات مورد نیاز این جشنواره تامین شود.

34 بقعه خراسان شمالی بنای میراثی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از مجموع 169 بقعه متبرکه این استان 34 بقعه بنای میراثی دارد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی اظهار داشت: این بقاع متبرکه یه صورت مشترک توسط اوقاف و سازمان میراث فرهنگی در حوزه عمرانی اداره می شوند.

وی افزود: در صورتی که این بقاع نیاز به مرمت و تعمیر داشته باشند نقشه و طرح مورد نظر با همکاری میراث فرهنگی تهیه می شود تا بقعه از حالت میراثی خارج نشود.

حجت الاسلام آسوده امام زاده سید عباس (ع) بجنورد، امام زاده نبی (ع) غلامان، احمد بن موسی (ع) روستای کوران اسفراین، محمد باقر (ع) اسفیدان و امام زاده سید محمد (ع) روستای لنگر را از جمله این بناها ذکر کرد.

وی افزود: همچنین امام زاده حمزه رضا(ع) شیروان، علی بن مهزیار جاجرم و امام زاده زین العابدین (ع) روستای سنخواست نیز از دیگر بقاعی هستند که بنای میراثی دارند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات