۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۴۱۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
یادبود 7 شهید سیوجان، رقابت 6500 نفر در آزمون قرآن و 2300 نفر سهمیه استان برای حج 98 عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، یادواره هفت شهید سیوجان و مراسم سالگرد ابوالشهیدین آیت االله سید مهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مردم و جمعی از مسؤولان با همکاری پایگاه های بسیج، دهیاری و شورای اسلامی در حسینیه صاحب الزمانی (عج) این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند، در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و علما گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و علماست چون آن ها بالاترین خدمت را به جامعه بشریت کرده اند و حق انبیا، شهدا و علما با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و در چند دهه اخیر شهدایی تقدیم اسلام و انقلاب شدند تا زمینه و فضایی ایجاد شود که پیوسته به آخرت فکر کنیم.

رقابت 6500 نفر در آزمون قرآن

هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد متسابقان این دوره را شش هزار و 596 نفر بیان کرد که نسبت به جمعیت، استان در کشور پیشگام است.

ناصر نبی زاده گفت: رقابت‌های حفظ قرآن کریم در ١٧ رشته از جمله حفظ جزء ٣٠، جزء اول، حفظ سه جزء اول، پنج جزء اول قرآن، حفظ موضوعی یک و دو، ترجمه و مفاهیم قرآن، سیره و معارف اهل بیت (ع) و ... برگزار شد که بر اساس رشته های ثبت نامی بیش از ٧٠ درصد در رشته حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم و ٣٠ درصد در زمینه معارف اهل بیت (ع) و  انس با قرآن کریم رقابت کردند.

وی با بیان این که 90 درصد شرکت کنندگان در آزمون قرآن بانوان و بقیه آقایان بودند افزود: هزار و500 نفر در بیرجند در آزمون کتبی شرکت کردند و بقیه داوطلبان در ١٢ حوزه امتحانی در شهرهای قاین، سرایان، طبس، عشق آباد، فردوس، بشرویه، نهبندان و سربیشه، زیرکوه، خوسف و طبس مسینا به رقابت پرداختند.

2300 نفر سهمیه استان برای حج 98

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه دو هزار و 300 نفر از استان، سال آینده عازم حج تمتع می شوند، گفت: این تعداد در استان واجد شرایط اعزام هستند و در صورت ثبت نام، عازم این سفر معنوی می شوند.

نوفرستی افزود: ثبت نام برای اعزام به تمتع از روز گذشته آغاز شد و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد افرادی که تا بهمن سال 85 نام نویسی کرده اند می توانند برای تکمیل مدارک و ثبت نام قطعی تا 15 اسفند اقدام کنند و چنان چه ظرفیت دو هزار و 300 نفر تکمیل نشد اولویت های بعدی برای نام نویسی اعلام می شود.

بنا به آمار وی، 17کاروان برای اهل تشیع و دو کاروان اهل سنت پیش بینی شده است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

6 هزار کتاب جدید در کتابخانه های درمیان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی درمیان با بیان اینکه شش هزار جلد کتاب طی یک سال گذشته به منابع کتابخانه های درمیان اضافه شد، گفت: طی این مدت، این تعداد کتاب به منابع شش کتابخانه شهری و روستایی شهرستان افزوده شد و تعداد کتاب ها از 48 هزار در سال گذشته به 54 هزار نسخه در سال 97 رسید.

طاهره رمضانی با بیان این که خیران، نقش زیادی در تامین کتاب و تجهیزات کتابخانه های شهرستان دارند افزود: چهار کتابخانه در قهستان، طبس، گزیک و اسدیه و دو باب نیز در روستاهای درمیان و بورنگ وجود دارد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات