۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۹۹۴۴۸
نماینده مجلس:

وزارت نفت برای گازرسانی به مناطق محروم استان‌های شرق کشور مکلف شد

وزارت نفت برای گازرسانی به مناطق محروم استان‌های شرق کشور مکلف شد
حجت الاسلام عبادی گفت: وزارت نفت تا میزان 15 هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به استان های شرق کشور مکلف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مصوبات خوب در لایحه بودجه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی مربوط به بخش هزینه‌ای وزارت نفت بود و وزارت نفت مکلف شد تا از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی ربط تا میزان 15 هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه تمام گازرسانی به روستاها و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی اقدام کند.

وی گفت: هزینه‌های مربوطه به گازرسانی به مدارس روستاها نیز از این محل تامین می‌شود و حتی دولت می‌تواند از محل این منابع به مدارس گازرسانی کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این یکی از مصوبه‌های خوب مجلس بود و می‌توان سال آینده شاهد نهضت گازرسانی باشیم، افزود: همچنین یکی دیگر از مصوبات مجلس نیز این بود که از محل 60 هزار میلیارد ریال منابع وزارت نفت در کمیسیون تلفیق 17 درصد از این مبلغ برای آسفالت شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر در اختیار سازمان امور شهرداری‎‌ها و دهیاری‌ها قرار بگیرد.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: پیش از این از محل 60 هزار میلیارد ریال منابع وزارت نفت، تنها 11 درصد آن برای آسفالت شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر اختصاص پیدا می‌کرد اما با توجه به تعداد زیاد دهیاری و شهرداری‌ها در کشور که عمدتا در مناطق محروم هستند این میزان به 17 درصد افزایش یافت که کمک بسیار خوبی برای شهرهای کوچک و دهیاری‌ها است.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته با برداشت از صندوق توسعه برای طرح‌های آبخیزداری در مجلس و با اجازه مقام معظم رهبری موافقت شد و تا سقف 150 میلیون یورو برای آبخیردازی و آبخوان داری کشور اختصاص یافت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین برای آبرسانی به طرح‌های روستایی و توسعه شبکه‌های روستایی تا سقف 150 میلیون یورو موافقت شد و برای طرح‌های نوآورانه جهاددانشگاهی مبلغ 15 میلیون یورو و برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های وزارت علوم تا سقف 40 میلیون یورو در مجلس تصویب شد که از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات