۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۹۴۵۲
دلایل تعویق تصمیم گیری مجمع درباره پالرمو در گفت وگو با آیت الله شبستری؛

اروپا به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکند تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد

اروپا به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکند تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح دلایل تعویق تصمیم گیری مجمع درباره پالرمو، از احتمال برگزاری جلسه آینده مجمع تشخیص در سال آینده خبر داد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه رأی گیری درباره پالرمو انجام نشد و باز هم به تأخیر افتاد.

وی درباره علت عدم رأی گیری درباره پالرمو افزود: علت عمده به تعویق افتادن این است که ببینیم اروپایی ها نسبت به تعهدات خود چه عملکردی دارند، ساز و کار مالی اروپا با عنوان INSTEX کافی نیست، اروپا در برجام تعهداتی داشته که به آن عمل نکرده است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که باید صبر کنیم ببینیم که آیا اروپا به تعهدات خود عمل می کند یا خیر، اظهار داشت: اگر اروپا به تعهدات خود عمل نکند تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: علت دیگر بررسی موضوع CFT در مجمع است تا بررسی های لازم در کمسیون ها انجام شود و درباره پالرمو و CFT تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره زمان جلسه بعدی مجمع ابراز داشت: هنوز زمان جلسه بعدی اعلام نشده است و این که بیان شده احتمالا جلسه بعدی سال آینده خواهد بود شاید به این تصور بوده که اکثر اعضای مجمع حضور نداشته باشند.

وی عنوان کرد: سازوکار مالی فعلی اروپایی ها که نفت در برابر غذا و دارو است فایده ای ندارد و اروپا باید به تعهدات خود عمل کنند که اگر عمل نکنند تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات