۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۹۹۴۵۵
امام جمعه بجنورد:

انتظار واقعی، حیات طیبه و حسن خلق از ملزومات یاران مهدوی است

انتظار واقعی، حیات طیبه و حسن خلق از ملزومات یاران مهدوی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: منتظر واقعی بودن، زیست پاک و حسن خلق از ملزومات قرار گرفتن در لیست یاران مهدی موعود (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان شمالی، بر تلاش برای افزایش فراگیری موضوع مهدویت و جامعه منتظر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم در زمره یاران آن حضرت قرار بگیریم، اضافه کرد: برای قرار گرفتن در لیست یاران مهدی موعود (عج) برخورداری از سه شرط منتظر واقعی بودن، زیست پاک و حسن خلق ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های منتظران واقعی داشتن ورع داشتن است، تأکید کرد: ورع مرحله بالاتر از تقوا بوده و در این مرحله فرد حتی از کارها و اعمال شبهه‌ناک هم دوری می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منتظر واقعی کسی است که خود را به اوج خودسازی برساند تا بتواند زمینه‌های جامعه مهدوی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اخلاق نیکو داشتن از دیگر نشانه‌های منتظران است، افزود: فرد منتظر کسی است که جاذبه‌اش در حد اعلا و دافعه‌اش در حد ضرورت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس لازم است رفتار و گفتارهای منتظر در همه حوزه‌ها، مهدی پسند بوده و در مسیر آمادگی برای ظهور باشد.

وی با بیان اینکه منتظر بودن درواقع نوعی حرکت به‌سوی وضعیت مطلوب است، اظهار کرد: در موضوعات دینی و معنوی توقف و قناعت جایز نیست؛ بلکه همواره باید برای بهتر و مطلوب‌تر شدن فعالیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انتظار ظهور درواقع حرکت به سمت قله معرفت بشریت است، افزود: با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، انسان‌سازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه خط‌مشی و نقشه راه برای تحقق ظهور مهدی موعود (عج) است و همه باید در این راستا حرکت کنیم.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات شیرالله عصمتی در سمت مدیریت بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان شمالی، حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب به‌عنوان مدیر جدید این بنیاد در استان معرفی شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات